Gå til innhold
Arkivverket

[#35944] Ole Christian Olsen, Rogstadeie, Gjerdrum

Gjest Liv Løvtjernet
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Løvtjernet

Ole Christian Rogstadeie, Gjerdrum, f: 19.10.1875, var sønn av Ole Andreassen Lykkja, Gjerdrum, f: 28.04.1847, g: 1865 med Karin Olsdt. f: 21.10.1843(?) i Gunnarskog, Sverige. Mener hennes foreldre var Olof Ersson og Ingeborg Jansdt. Bortan i Gunnarskog.Ole Andreassens foreldre var Andreas Olsen, M. Kolby i Ullensaker, f: ca. 1820, g. 13.12.1846 m. Marthe Hansdt. Hageeie, Holter i Nannestad, f: 1817. Hun stammer fra Nedre Fosstua og Engelstad i Nannestad. Kjenner noen til Andreas Olsens m. Kolby's forfedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei. Foreldrene ser ut til å være. Ole Olsen d.y han tok over Nedre Kolby 2. halvdel Nordgarn i 1798. Han var gardist og oppholdt seg en tid i København. han var gift med Berthe Hansdatter Haga Nannestad De hadde seks barn. 1 Jens døpt 1798. 2 Berte gift med Ole Habberstad 3 Ole gift med Dorthe Marie Randby 4 Hans 5. Andreas Ullensaker Bygdebok side 385 bind lll, det står ingen ting om når Berthe og Ole er født. Du finner familien på DIStreff. mvh. Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei igjen. Fant Ole Olsen d.y døpt 1772 Foreldre Ole Olsen døpt 1733 død 1788 55 år gammel. Sara Larsdatter fra Gjerdrum? 1 Anne døpt 1768 til Åstad 2 Ole 1772 overtok gården 3.Lars død ugift 4 Berte g.m Ole Hansen KolbySara gifter seg med Jens Kristoffersen døpt 1756 de hadde en datter Mari døpt 1789.1 Ole Olsens f 1733 foreldre Ole Kristoffersen Låke f 1711 - 1751 gift med Gunhild Pedersdatter døpt 1711 - 1772 far Peder Knutsen Kjos2 Jens Olsen til Bjørtomt 3 Hans Olsen bodde på Kolbyeie 4 Sigrid gift med Ole R. Gislevoll 5 Mari gift til TauglandUllensaker Bygdebok side 384 bind lll mvh. MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Løvtjernet

Tusen takk Mona, det er artig at flere har opplysninger om de samme slektene, da går det også an å samarbeide litt, hvis det er av interesse.Jeg skal gå inn på DIS treff og se der også. Ullensaker-bøkene har jeg lånt noen ganger, men jeg har trodd at moren til Andreas Olsen Kolby het Anne Haagensdt. fordi hun bodde hos Andreas m/familie i ft. 1865, hun var lægdslem, men hun var ugift. Så det er nok mest riktig det du skriver.Mvh. Liv Løvtjernet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Løvtjernet

Hei Mona og Ruth!Nå har jeg skrevet de opplysningene jeg har mottatt og det som jeg hadde fra før, og sendt det til dere.Mvh. Liv Løvtjernet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Løvtjernet

Hei Ruth!Jeg sendte mail til Mona, med kopi til deg, men fikk se at jeg hadde glemt v i adressen din.Jeg skal sende det en gang til.Mvh.Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.