Gå til innhold
Arkivverket

[#35951] Feil i FT1900

Gjest Espen Grønna Brataker
 Del

Recommended Posts

Gjest Espen Grønna Brataker

Etter å ha gjort et søk velger jeg Vestfold, og der står det at jeg får 2 treff i Holmestrand. Men når jeg klikker på Holmestrand kommer jeg inn i tellingen for Åsgårdstrand. Hva er feilen? Se Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dette burde ligge i arkivforum da det er de som kan svare deg og evt. gjøre noe med det.Jeg får samme resultat som deg, men med 4 treff i Holmestrand, og dette gjelder landsomfattende søk. Om jeg går inn i den lokale tellinga så finnes det 4 i Åsgårdstrand og ingen i Holmestrand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nå ble jeg flau, for nå fikk jeg se at dette er arkivforum. Det er min feiltakelse Espen.Alltid før når jeg har gått inn på DA og debatten er det brukerforum som kommer opp uten at jeg gjør noe for at det skal skje. I dag har det tydeligvis startet med arkivforum. Jeg reagerte ikke da jeg fikk se min egen debatt her, og som jeg vet jeg la inn i brukerforum. Hvorfor den har blitt overført hit vet jeg ikke, og det var heller ikke et ønske fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det er ingen forandringar i kvar du kjem når du går in i debatt. Lenka nede på sida fører deg framleis til brukarforumet. Men om du har teke i bruk korga vil innlegga der vera blanda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ang. FT 1900. Jeg får fremdeles samme feil som Espen i landsomfattende ved søk på Hannevig. Men nå har det blitt enda rarere. Holmestrand/Åsgårdstrand: Person nr. 1 står nå oppe i det grå/blå overskriftfeltet slik at det ser ut som det er 3 personer og ikke 4.Jeg klikker på person nr. 2. I den nye boksen som kommer opp står det et grå/blå felt over navnet til personen. Jeg kan ikke huske at det var slik før. Legger ved lenke, og er spent om det sees der. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Feilen er der fremdeles.I FT 1900 står det 1704 Holmestrand. Det er riktig kommunenr., men feil stedsnavn. Det skal stå 1704 Åsgårdstrand. Er det mulig å få rettet opp dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Riise

Vi beklagar at feilen ligg der enno, men vi manglar litt kompetanse for tida. Annette Clausen er tilbake i neste veke og vil då rette opp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Her må nesten Jan Oldervoll svare, jeg tror nemlig at det må rettes i en av systemfilene som ligger bak det landsomfattende søket for 1900-tellingen. Hvis du går inn i Vestfold fylke i 1900-tellingen (altså utenom det landsomfattende søket), vil du se at det står korrekt navn på kommunen/herredet. Denne feilen ser altså kun ut til å ligge i det landsomfattende søket og der kan ikke jeg gjøre noe.Merk at feilen gjelder kun kommunenavnet, det er ingen forskjell på dataene selv om det står Holmestrand i det landsomfattende og Aasgaardsstrand i kommuneoversikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Jan Oldervoll

Ikkje så vidt eg kan sjå. Homestrand i landsomfattande peikar på Holmestrand, Åasgårdsstrand på Åsgårdssstrand.Kva meiner du er feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Jeg opplever fremdeles denne feilen. Søk f. eks. på etternavn begynner på 'abrahansdt' i landsomfattende søk. Eneste treff er i Vestfold, tilsynelatende i Åsgårdstrand. Klikker man på Åsgårdstrand, havner man imidlertid her:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
Gjest Ketil Firing Hanssen

Jeg ser at FT-1900 har litt forskjellig overskrift avhengig av hvilken kommune man befinner seg i:Horten har denne overskriften:Digitalarkivet: 1900-telling for 0703 Horten-------------DigitalarkivetTønsberg har denne overskriften:Digitalarkivet-------------1900-telling for 0705 Tønsberg'Det ser ut som alle kommuner følger en av diss oppsettene, med unntak av Åsgårdstrand:Digitalarkivet 1900doc.htm: 1900-telling for 0704 Aasgaardstrand-------------DigitalarkivetKan denne siste forskjellen (1900doc.htm) bidra til å finne årsaken til at Åsgårdstrand og Holmestrand har 'byttet plass' i 1900-tellingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.