Gå til innhold
Arkivverket

[#35958] Etterlysning fra Usa

Gjest Nellie Irene Reif
 Del

Recommended Posts

Gjest Nellie Irene Reif

Hei Nye spørsmål kommer stadig over Dammen.Ole P Ås født 11.08.1901 Tynset .Sønn av Peter Kulås Olaus Olsen og Marit Jonsdatter Husan,utvandret til Usa.Slekta der borte lurer på om han hadde søsken Er det noen som kan hjelpe?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Øverby
Lenke Det ser ut som at dette kan være rett familie, men fødselsår på hovedpersonen Ole stemmer dårlig. Kan det være helt feil?Noen tilleggsoplysninger. Barnas mor døde i Vardø i 1877. Faren g. 2.g. 12.06.1878. Ekteparet utvandret 1878 til Green Bay i USA. Sønnen Ole, f. 11.08.1869 utvandret 1880 til Green Bay, i følge med en annen Tynseting.Flere av barna vart bortsatt i 1977. Det foranstående er hentet frå Tynset Bygdebok B.1, 1972.Dersom Oles fødselsår ER 1901, må jeg vel være helt på villspor-. (dag og måned stemmer)Mvh Tore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nellie Irene Reif

Tore du har rett,jeg har skrevet inn giftedatoen hans.Tusen hjertelig takk,jeg skal skynde meg å sende opplysningene over.Det er noen som blir kjempeglad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kolbjørn Næss

Her er flere opplysninger om Ole og hans søsken, samt foreldrenes vielse:Alt hentet fra Family Search. Source Information: Batch Number: C424313, Source Dates: 1790 – 1879, Film or Fiche Number: 124467, Collection Details: Tynset; Den Norske Kirke.Karen Maria PETTERSDR///Birth: 25 Jun 1874 Place: Christening: 19 Jul 1874 Place: Tynset, Hedmark, NorwayParents: Father: Petter Olaus OLSEN Mother: Marit JOHNSDRNils PETTERSEN///Birth: 26 Jul 1871 Place: Christening: 03 Sep 1871 Place: Tynset, Hedmark, NorwayParents: Father: Petter Olaus OLSEN Mother: Marit JOHNSDROle PETTERSEN///Birth: 11 Aug 1869 Place: Christening: 19 Sep 1869 Place: Tynset, Hedmark, NorwayParents: Father: Petter Olaus OLSEN Mother: Marit JOHNSDROg her er Oles foreldre viet på Tynset: PETTER OLAUS OLSEN Event(s):Spouse: MARIT JOHNSDR Family Marriage: 31 MAR 1869 Tynset, Hedmark, NorwayKolbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.