Gå til innhold
Arkivverket

[#35962] Grorud Vinger Hedmark

Gjest Nellie Irene Reif
 Del

Recommended Posts

Gjest Nellie Irene Reif

HeiSlektninger i Usa søker etter Søsken eller slekt av Laura Emilie Andersen Født 28.11.1876 i Vinger ,Hedmark.Er det noen som kjenner til noen, eller kan kikke i kirkebøkene ville det være flott. På forhånd Mange takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Nellie Irene. Den er rett den dåpen Maya har funnet, her kommer imidlertid en med faddere og kildeopplysninger.Vinger Mini 12 1871 - 80 Kort 3/11, dåp nr.200, s.110. Laura Emilie f.28/11, dpt.: 26/12 1876, ægte. Gaardbruger Gulbrand Andersen Grorud og. H. Berthea Oline Olsdatter. Faddere: Ole Olsen Kolbjørnsrudsættren, Hans Amundsen Kjellerhullien, Christian Andersen Grorud, Karen Andersdtr. Tomta og Eli Erlandsdtr. Thorsrud.I Vinger Bygdebok Bind III s.325 står det en del om familien, skriver noe av det her.NB! Dette er en sekundær kilde.Gulbrand Andersen f.9/4 1847 gift med Oline Bertea Olsdatter Kapstadåsen Eidskog f.24/6 1851. Barn: 1. Anne Gurine Gulbrandsdatter f.26/3 1873.2. Olivia Gulbrandsdatter f.21/9 1874.3. Laura (som du har fått)4. Sigvard Gulbrandsen f.27/3 1879. Død samme år.5. Ole Sigvard Gulbrandsen f.24/12 1880.6. Gina Gulbrandsdatter f.25/6 18837. Kasper Ingvald Gulbrandsen f.30/9 1885, død 20/3 1886.Gulbrand Andersen nr.6 i en søskenflokk på 9 hvor hans 2 år eldre bror Ole f.2/9 1845 reiste til USA. Deres foreldre er Anders Eriksen Kampen, Eidskog f.1808, død 9/9 1893 gift med Siri Klemetsdatter Malmer f.1813, død 15/10 1903.Har kirkebøker bare til 1880 derfor kan jeg ikke gi deg dåpen på alle Laura Emilies søsken.Det ser ikke ut til at noen av barna har blitt eiere av gården for i 1897 blir det tinglyst skjøte til en slektning av Anders Eriksen - Edvard Eriksen Kampen, han overdrog gården til sin sønn Karl i 1919, som i 1943 ga skjøte til sin sønn Erling Grorud.Dette er jo aner bakover i tid...nålevende slekt er det vel sikkert noen i Kongsvinger som har greie på.mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Et spørsmål til Lillian. Hvordan er slektsforholdet Anders Eriksen - Edvard Eriksen Kampen? Edvard Eriksen er min sønns tipp oldefar.Nina :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Jeg bor midt oppi dette. Ta kontakt på fisollie()online.no Det som mangler i mellom klammer kjenner dere. Har det meste i base. Mvh. Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Nina.Det vet jeg ikke for jeg har ikke noe for Eidskog og slektsforholdet står ikke i Vinger Bygdebok. Edvard Eriksen Kampen er født 31/5 1863 og død 5/3 1931, g.m. Karen Martinsdatter f.1/11 1862, død 28/11 1940. Ni barn. Anders Eriksen Kampen, Eidskog er født 1808 så logisk tenkning kan være at Edvard er barnebarn eller at Anders Eriksen har hatt en yngre bror som heter Erik Eriksen.Jeg ser at Finn Sollien tok hintet mitt og han er eksperten på Vinger området. Kjenner jeg han rett så har han svaret på det du spør om Nina.mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.