Gå til innhold
Arkivverket

[#35964] Blå sider med blå og rød skrift.

Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Hva skjer. Jeg får opp blå sider med enten sort eller blå og rød skrift. Ikke si det også har blitt endret, for det er ikke så lesbart som den gamle hvite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg har ikkje laga slike sider. Alle sider hos oss er framleis kvite. Einaste forskjellen frå tidlegare når det gjeld farge er sider der du skriv t.d. eit innlegg har feltet der du skriv inlegget fått grå bakgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg ser et var ein feil med eit stilark (ein fil som bestemmer korleis sider skal sjå ut). Feilen eg såg ville ikkje gje slike resultat, men det kan sjølvsagt vera noko eg ikkje såg. Eg vil difor gjerne vita kva side det gjeld som har fått mysteriøse fargar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Tidligere på dagen var skriften under 'Databaseveljar' grønn, mens 'Debattforuma' var i rød skrift. Tenkte at nå blir det sannelig mange forandringer på en gang, hvor fører dette hen? I kveld er fargene de samme gamle og godt er det. Vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Flere ganger fikk jeg samme blåfarge på hele sida som den mørke blåfargen som brukes på topp og bunn (FT), og så var skriften samme blå og rød farge som til lenker. En gang var skriften svart på mørkeblå bunn og boksene øverst hvite med svart skrift. Jeg kan desverre ikke huske akkurat hvilken side det var, men jeg tittet på debatten (arkiv) og svarte der. Gikk så over til bruker og prøvde vel å åpne en debatt for å se på den. Tror det var da det skjedde for noe annet har jeg ikke gjort.Egentlig trodde jeg heller ikke det var deg da det var omtrentlig uleselig.Nå har jeg logget av og på igjen og det har ikke skjedd igen. Så da var det vel bare noe forbigående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hos meg er fargen på følgende temaoverskrifter nå:Brukernavn = lilla. Blå sider = rød. Feil i FT 1900 = grønn. Resten er blått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Databaseveljaren fekk feil fargar i dag fordi det var feil i stilarket vårt. Det er no retta.Den enkle varianten av fargeskjemaet i temalista er at tema som ligg i korga er grøne, dei andre er blåe. Tema som er lest er raud, korgtema lysare enn dei andre. Når det kjem eit nytt innlegg i eit tema vil nettlesaren din oppfatta det som om det er eit nytt tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Her går det visst litt på kryss og tvers.Absolutt hele sida var blå før i dag. F.eks. debattene. Jeg logga av og på igjen, og siden har jeg ikke sett noe mere til den feilen.Det neste jeg skrev var at jeg hadde forskjellige farger på skriften i temaoversikten, på samme måte som Inger Eide, bare at jeg hadde 3 farger. Her burde jeg vel fått tydlig frem at siden nå er hvit slik den har vært etter jeg logget av og på.Det drysser inn med beskjeder til meg om innlegg i DA, men jeg ser ingen. Er det tester som foregår ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ja det er det nok, men jeg ble så overrasket over at de dryss inn i ett sett akkurat da jeg nevnte det, og ikke etter hvert som de har blitt lagt inn. Det var derfor jeg trodde det var en eller annen slags test.De må vel på en eller annen måte ha blitt forsinket på veien fra DA til meg. Greit for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Med det samme vi er i gang. En raritet til.Etter å ha lest siste meldinga di klikket jeg på Vis temaliste,nederst på sida. Det kom opp bare ca. 12 temaer. Har prøvd flere ganger og det varierer fra ca.12 til ca. 22 temaer. Men om jeg gjør det på gamle måten får jeg full side med temaer. Noe jeg gjør feil her ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Siden jeg har problemer med å forklare meg på en skikkelig måte tenkte jeg at jeg fikk sjekke det en gang til og skrive opp etterhvert hva jeg gjorde og hva skjedde. Jeg byttet til Brukerforum og åpnet et tilfeldig tema, og bare så på det. Klikket så på Vis temaliste og fikk da opp: Viser tema 1-4. Det var alt jeg fikk se. Klikket deretter på den gamle Debatt, og da fikk jeg full liste på brukerforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Uffda! Nå skjedde dette plutselig med meg og. Jeg klikket for å få opp Sogn & Fjordane og fikk en blå side - nesten umulig å lese: Lenkemvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

16.32 fikk jeg blå side med sort skrift og røde og blå lenker. Det var da jeg la inn ett innlegg med lenke fra kirkebok. Gikk til brukerdeb. og den var blå med sort skrift.Navn blir ikke uthevet/farget lenger ved søk i krk.bøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det er ingen sider som er definert som blåe hos oss. Når nokon blir det hos brukarar så er det fordi sider er blitt feiloverførte til brukaren. Då burde det hjelpa å trykkja Reload for på den måten å få ei frisk side.Er det same blåfargen som på lenkestripa oppe og nede, er det nokon som hugsar det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

For meg virket det som den samme fargen som på lenkestripa. Det var med andre ord en heller mörk farge. Det har ikke skjedd siden.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg sitter her med flere blå sider. Samme mørk blå som oppe og nede pa DA-siden, eller kanskje en aning mørkere. Da jeg startet på nytt etter forringe innlegg fikk jeg hvite, men så åpnet jeg dette temaet for å se og da ble alt blått. Untagen akkurat denne siden som jeg skriver på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

No har eg fått det same og ser med ein gong kva som er problemet, hos meg. Sida er ikkje ferdig overført. Nettlesaren min venta på meir frå servaren, m.m. stilarket som fortel korleis sida skal sjå ut. Medan nettlesaren min venta prøvte han seg etter beste evne, som ikkje var mykje å snkka om. Nokre sekund etter kom stilarket og alt vart normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det er ei side som ikkje er komen heil fram til deg. Det er ikkje berre fargane som er gale. Om du ser etter ser du også at bokstavane har feil font, Times Roman og ikkje Arial som me brukar. Lenkene er understreka, det skal dei ikkje vera. Som sagt grunnen er at stilarket ikkje blitt aktivisert, sjølv om det garantert vart sendt frå oss. Det er det første som vert sendt. Men nettlesaren din gjer seg ikkje nytte av det før alt anna er motteke.Igjen, grunnen er ein av to. Enten klarer ikkje servaren vr å få avgarde alt, eller så er det forstoppelse på vegen. Det siste kan ikkje me gjera noko med, det første kan me. Me veit me har hard belasting for tida og spekulerer på kva me kan gjera for å letta situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.