Gå til innhold
Arkivverket

[#35970] Hans (Lauritz) Larsen f. ca 1820 gift ca 1853 med Anne Arnesdt Oulie Nes, Akers

Gjest Odd Brede
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Brede

I 1865 tellingen for Nes Akershus finner vi Hans Larsen som møller på gården Oulie søndre [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60236&gardpostnr=1153&personpostnr=6477&merk=6477#ovre>LenkeHan skal være født 1820 på Holterbråten i Nes og ble gift ca 1853 med Anne Arnesdtr - datter på gården.Jeg har ikke vært i stand til å finne Hans på Holterbråten eller andre steder ved søk i bygdebøkene for Nes. Jeg har heller ikke vært i stand til å finne han i passende tidsrom blant fødte i Nes.Er det noen som har tilgang til kirkebøker for Nes som kan sjekke om de finner ekteskapet mellom han og Anne Arnesdatter i tiden rundt 1853, og kan se om farens navn der er oppgitt.Også i folketellingen for 1900 finnes han på gården Oulie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Odd Brede.Har funnet ut av det og sendt deg på mail ettersom du også direkte til meg sendte en forespørsel. Regner med at du videresender til dem som også trenger dette. Tar med litt!Han heter ikke Hans Laurits, men Hans Andreas Larssen og giftet seg 10/8 1854 med Anne Christine Arnesdatter I Fenstad kirke. Fedrene er Lars Hansen og Arne Eriksen. Det er sønnen til Hans Andreas og Anne Christine som heter August Laurits f.17/8, dpt.: Udnes kirke 17/9 1854Lars Hansen døde 21/2, begr. 1/3 1870 som enkemand på Holterbråten(Nedre Holter) 77 år gl.Her i FT1865: Lenkemvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Tusen takk til Lillian for fantastisk imøtekommendehet og hjelpsomhet. Min nabo som jeg i første rekke skulle hjelpe, vil bli henrykt over endelig å finne foreldrene til Hans Larsen Auli. Flere andre som jeg har vært i kontakt med og som leter etter de samme foreldren, har jeg også nå informert. Jeg regner også med at disse er takknemlig for det arbeid Lillian her har gjort.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.