Gå til innhold
Arkivverket

[#35974] Kirkebok for Stord - fødte ca. 1826

Gjest Harald Rasmussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Rasmussen

Jeg har vært på søk etter Marta Andersdatter, født på Stordøen 1826. Skulle gjerne hatt hennes fulle navn. Hvordan finner jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det ser ut til å være to kandidater:Maritte Andersdatter, datter av Anders Mathisen og Barbru Olsdtr, Gaardefolk på Grov, Stord sokn, som ble født 16. januar 1826 og døpt 22. januar.Marithe Andersdatter, datter av Anders Larssen og Anne Jobsdatter, husfolk på Langeland i Stord sokn, født 7. oktober 1826, døpt 8. oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Rasmussen

Mange takk, Yngve! Det som har gjort meg så usikker, er at hun i folketellingen (1865 - Røros)er ført opp som Petronelle Andersdatter og som Marta Andersdatter (Røros 1875), og da hun døde i Alta (1900), heter hun Marta Andersdatter. Jeg skulle så gjerne ha visst om dette er den samme personen. Hvis du enda en gang vil undersøke saken, så lurer jeg på om du finner navnet Petronelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.