Gå til innhold
Arkivverket

[#35978] Brandt, Albert Norsk Guldgraver i Australien

Gjest Robert Ørsted Jensen Historiker
 Del

Recommended Posts

En Norsk, formodentlig sømand, der hed ALBERT BRANDT var en historisk vigtig guldgraver i Queenslands og Australians historie, han døde i Brisbane i 1880 og det oplyses at han var søn af Samuel BRANDT & Christina ANDERSON. Han var fælle (muligvis skibskammerat) med an anden nordmand Peter Abelsen (se også efterlysningen på denneø9. Oplysninge vedrørende disse personers familie og bagrund vil blive modtaget med glæde.Robert Ørsted Jensen Historiker, Queensland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I 1865 finner jeg 3 personer i Norge med navn Peder Abelsen. Legger en lenke til en yngste av disse tre: LenkeDe andre personene er mye eldre. Over 60 år.Vet jo ikke om det finnes andre med samme navn, muligens reist ut fra landet tidligere.Skal se om jeg finner noen av de andre navnene her.Mvh. Gunn Huglen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det finnes ganske mange med etternavn Brandt i Norge i 1865.Legger en lenke til en familie i Trondheim som har en Albert Brandt nevnt. Han er nok for gammel,men kan muligens være en eldre slektning?LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her var det i Bergen i 1865 mange Brandt med tilknytning til sjømannsyrket.En av dem var styrmann , 20 år. Navnet hans kan godt ha vert Albert og være en feilskrift?LenkeDe er de jeg finner av interesse her i 1865.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kære venner, Mange tak for hjælpen, men det er nok lidt vanskeligt at fastlægge hvem af disse muligheder det er den rette. Dertil kræves at der findes et giftermål mellem en Samuel Brandt og Christina Andersen eller Anderson. Men hen ad vejen er der måske en som har svaret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.