Gå til innhold
Arkivverket

[#36010] Suniva Stinesen far ca. 1860, Vardø

Gjest Helen Planting
 Del

Recommended Posts

Gjest Helen Planting

Jeg er på jakt etter å finne ut av min bestemor Suniva Stinesen, foreldre. Har prøvd å søke på nettet, men kommer ikke lengre enn til min bestemor og hennes søster Laila. Jeg antar at de begge var født i Vardø. De vokste opp i Vardø. Moren døde da de var små og de fikk en husholderske ved navn Trine som tok seg av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

To fødsler og ett dødsfall fra kirkebøker for Vardø:Laila Alvilde, f. 7/1-1893, døpt 17/9-1893Sunniva Wilhelmine, f. 31/10-1894, døpt 13/10-1895Foreldre: Fisker Albert Zacharias Stinesen f.1860 og hustru Wilhelmine Kristine Drevesen f.1858Død 16/3-1900 Gift kone Wilhelmine Kristine Stinesen, f.1863 i Tromsø, dødsårsak vattersot og leversyge.Når det står 'gift kone' ved dødsfallet til Wilhelmine, så skulle det tilsi at Albert fremdeles er i live. Den eneste jeg kunne finne som muligens kunne passe, var denne Albert: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=2001&kenr=skl&bnr=0014&lnr=skl>LenkeDenne Albert er født i Bjørnør (Sør-Trøndelag) og ved søk på Family Search (IGI) fant jeg denne: LenkeStinesen ser altså ut til å være en kortform for Augustinussen, her er far og sønn ved FT1865: LenkeWilhelmine Kristine Drevesen var altså født i Tromsø, fant denne på FS IGI: LenkeHun er født så tidlig som i 1851, men navnet er så sjeldent at jeg har vanskelig for å tro annet enn at det må være riktig Wilhelmine. Faren er i så fall enkemann i 1865: LenkeDatteren er tjenestepike i Balsfjord i 1865: Lenke og sypike i Tromsø i 1875:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.