Gå til innhold
Arkivverket

[#36016] Børre Alexander Børresen (Andersen),hvor ble han av?

Gjest Wenche Kristoffersen
 Del

Recommended Posts

Hei,kan noen fortelle meg det. Børre Julius Andersen og Caroline Wilhelmine Keim fra Larvik/Stavern,emigrerte til Utah,USA i tiden 1888-1894. Sønnen Charles,døtrene Ida og Betsy var bare unger og ble med.Så ble også den eldste datteren Emma Katinka Theodora f,1858 g. med Søren Edward Jacobsen (også han fra Larvik)og deres 4 små barn.B.J.A.og C.W.s---4 voksne gutter, ble igjen i Norge. 1.Børre Alexander Børresen f.1860 vet jeg ikke mye om,og lurer derfor på hvordan det gikk med han.Family-search forteller at han giftet seg i Larvik 15 juni 1878(bare 18 år gammel?) Jeg trodde at det ekteskapet var feil,for jeg har ikke funnet det i Larvik.------ Derimot fant jeg en Alexander Andersen død i Larvik det året, så jeg trodde FS.hadde feil og at han var død 78.---- Tror forøvrig at han var sjømann.??Jeg klarte i sommer å finne etterkommere etter mine tippoldeforeldre i Utah og har nettopp mottatt et bilde,tatt av hele familien (ant. i 1885) før de første forlater landet. Der sitter blant annet Børre Alexander, lys levende. Ergo er han ikke død i 1878,som jeg trodde.------ Jeg skulle gjerne funnet ut av dette.Er det noen der ute som vet svaret.???? Giftet han seg?--- Fikk han barn? ---Har han etterkommere?Familien i Statene synes det er stas og ha fått kontakt her hjemme og vil også gjerne vite mest mulig.2.Carl Sylow Børresen f.1964, ble gift og hadde 4 sønner.------ Han bodde både i Larvik, Skien og Oslo.-----Jeg fant endelig etterkommere etter han i fjor høst. De hadde byttet navn underveis.3.Thoralf Henrik Børresen 1867-1932.(Min oldefar)var bosatt i Larvik.4.Søren Aabye Børresen giftet seg og bodde i Skien.Han var så vidt jeg vet barnløs.(Vet ikke mye om han!!)De siste 3 personene vet jeg endel/noe om, men jeg vil gjerne vite mer om Børre Alexander Børresen/Andersen. Er det noen som kan hjelpe meg? Som sitter med opplysninger??Mvh. Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant en Børre Børresen i Sandar i 1875. Selv om det vel er lite trolig at dette er den Børre du søker legger jeg en lenke hit : LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg den samme Børre Børresen m. fam. i 1900-telling i Brunlanes, der han også skulle være født. LenkeDu får se om du kjenner noen av navnene her? Sammen med familien bor også en bestefar.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg Børre Alexander f.LenkeI samme kilde fant jeg faren , Børre Julius Andersen f. 1836, på Østre Halsen i Tjølling.Foreldre : Tor Henrich Andersen og Karen Kristine Børresen.Jeg skal se om jeg kan finne flere opplysninger om familien.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg Børre J. Andersen som emigrerte i 1890. Han står på emigrantliste fra Kristiana:LenkeResten av familien må vel ha reist senere? Skal se om jeg finner dem.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg tar med denne om ekteskapet mellom Caroline og Børre Julius, her nevnt i Larvik og ikke Tjølling:LenkeDet stemmer vel bedre, for jeg finner ikke vielsen i Tjølling i digitale kirkebøker i 1857.mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ta en titt på denne adressen i 1900 i Larvik.LenkeHer bor en Wilhelm F. Keim , styrmann og Caroline O. Keim samt Wilhelmine Maria. Er det blitt litt navnfeil her tro? Kan dette være hustru til Børre Julius?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det kan vel ikke være hustru som jeg nevnte i forrige innlegg. Men muligens en datter Caroline?Fant forresten de to damene i emigrantlister her. Den ene reiste til sin far i 1909, den andre damen reiste i 1910.Pussig med navnlikhet i alle fall?LenkeHåper du finner ut av all denne informasjon.Det var litt artig å lete !Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen så langt.Det dere har funnet for meg er nok det jeg vet fra før,men jeg er veldig glad for at dere prøver..Jeg vet endel om de fleste av disse personene jeg har beskrevet.----------- Bortsett fra personen Børre Alexander f.1860. i Larvik ---------- Det er han jeg gjere vil vite mer om!!!1!--------- Etter hva Family search skriver er han gift i 1878 (I Larvik?) Tror han kan ha brukt Alexander (Alex eller Alek)som fornavn. Hva han brukte som etternavn vet jeg ikke. De andre brødrene i Norge brukte Børresen. De som emigrerte brukte Andersen.-------Faren het Julius til mellomnavn,!!! så han kan jo også ha brukt det.Forøvrig var Wilhelm Ferdinand Keim som var bosatt på Torstrand, Caroline Wilhelmines yngre bror. Han var sjømann,men jeg tror de emigrerte til USA. Datteren Wilmelmine Maria Keim reiste over 2 ganger. Siste gang sammen med sin mor Caroline). Om de kom tilbake og om det finnes etterkommere her eller i USA vet jeg ikke.Håper noen kan se mer på dette med å finne Børre Alexander for meg. Jeg har leitta og vridd på navnet hans på alle mulige måter på emigrasjon uten og lykkes. Det samme i folketellingene. Lurer på hvordan jeg finner emigrerte til Australia. ????????????? Børre Alexanders nevø Henry Charles Børresen emigrert dit (etter 1900, for han er f. 1892) Kan Børre Alex ha dratt dit. Det ser ikke ut som om jeg skal klare å finne ham på egenhånd, så vær så snill å hjelp meg. Kanskje noen som er etterkommere leser dette.F.eks.Det skjedde meg når jeg spurte om etterkommere av hans bror, Carl Sylow Børresen. Oldebarnet leste min etterlysning, og svarte meg umiddelbart--------Så det går an.Mvh. Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.