Gå til innhold
Arkivverket

[#36021] Tips til å finne min rette tippoldefar Johan (John) Olsen f 1778?

Gjest Inger Sofie Olberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Sofie Olberg

HeiHar en 'nøtt' når det gjelder å finne ut hvem som er min rette tippoldefar og hvor han kom fra:Han gifter seg 22 oktober 1823 i Domkirken i Oslo. har fått bistand til hva som står i kirkeboken: Ungkarl, fisker John Olsen, Logerende hos Høker Torp, 45 Aar. Pige Elisabeth Abrahamsd: tjenende hos Mad: Essendrp 30 Aar Forlovere: Ole Torp Høker og Fr: Bodenstein Skredder.'Hun er født på Nesodden, men ikke han. Har fått bekreftet fra en i Historielaget på Nesodden at han ikke er født der. Min oldefar blir født der, men flytter senere til Nøtterøy og gifter seg der.Finner muligens en kandidat født i Asker: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f10220&gardpostnr=237&personpostnr=4374&merk=4374#ovre>LenkeMen, det er helt umulig å vite om han er den rette? Denne Johan ble døpt 19 juli 1778 i Asker og er mulig sønn av dette ekteparet her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.