Gå til innhold
Arkivverket

[#36026] Statshauptmand Philip, Bergen ca. 1719

Gjest Anita Holck
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Holck

Som fadder til Ane Margrete Henricsdatter døpt i Domkirken i Bergen 25/10-1719, nevnes Statshauptmand Philips kiereste. Barnets mor heter Margrete Philipsdtr. og jeg regner derfor med at disse er hennes foreldre. Barnets far var Henric Sivertsen, 19 rode,som i 1720 lignet til rd. 2-3, men som var død i 1721, boet skiftet og lignet til rd. 0-5-10. Kjenner noen disse personer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er i allefall dåpen til Ane Margrete [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=dp12011719dk&gardpostnr=151&personpostnr=1218&merk=1218#ovre>LenkeEr dette Margrete Philipsdatters barn i nytt ekteskap? Lenke og LenkeSer ut til at stathauptmann Philip er fadder ved flere barnedåper i Domkirken:1719 Lenke og Lenke og Lenke, i 1723 Lenke, i 1726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Rindedal

Hvem av disse er du interessert i ? Stadshauptmand (Jakob)Philips er ikke morens far. Morens etternavn er van Rentelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Holck

Takk skal dere ha!Jeg bommet jo litt her og trodde at Philip var fornavnet...Jeg leter egentlig etter den Anna Margreta Lignis (Henriksdatter) som 21/9-1740 gifter seg i DK med mesterbokbinder Johan Jacob Gøtze. Hun skulle være født i aug. 1720, men jeg finner henne ikke. Hun får barna Hendrich Peter 1741, Jacob Phillip 1742 og Margareta 1744, så barnas navn kan vel stemme ganske bra mad den foran nevnte familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.