Gå til innhold
Arkivverket

[#36038] Otta / Lasse Lovesen Eide, Bolsøy

Gjest Lars Gisnås
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Gisnås

Hei, jeg har problemer med å finne forfedrene til disse romsdalingene:Otta Lassesen Ødegård Født 1768. Død 18xx. Far: Lasse Lovesen Eide. Mor: Berit Ottosdatter.Gift med:Mali Knutsdatter Født 1770. Død 18xx.Otta var per 1801 gårdbruker på Stenløs Ytre (Ødegården) i Kleive, Bolsøy i Romsdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bernt Gammelsæter

Hei; det jeg har er: Lasse Løvesen Lien f.1736 på Lien i Bolsøy, g.m. Beret Ottosdtr Hjælset f. 1733 Hjælset i Bolsøy. De kjøper Øvre Eide i 1782. (Bolsøyboka) Otto og Mali var Haugianere og deres datter Mali f.1810 ble gift med Aslak Halaas i Eide og hun er derfor min ste-tipptipp-oldemor. Foreldre til Lasse har jeg Løve Andersen Mech, fra Mek i Bolsøy, og mor Otte. Foreldre til Beret har jeg Otto Andersen Hjælset f. 1686. Hilsen Ole Bernt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endre Holten

Litteratur om Lasse Løvesen: Bolsøyboka, bind 2, s. 578, f. eks. Litt i Gard og Slekt, (Eideboka) b. II, s. 289. Mvh. Endre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.