Gå til innhold
Arkivverket

[#36047] Finnes det noe info om en jernbaneulykke på Bergensbanene i 1944?

Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Finnes det noe info om en jernbaneulykke på Bergensbanene i 1944. Jeg tror at det var et tod som sporet av og mange mennesker omkom. Finnes det noe passasjerliste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

En av passasjerene har jeg fått info om det var Valborg Ødegård, hun var gift med en lensmann i Kristiansand. Er det mulig å finne ut noen opplysinger om henne?Det som jeg visste var at hun omkom i denne ulykken, men jeg vet ikke hvor gammel hun var, så derfor tenket jeg at det kunne vere lurt å kikke etter hva som stod om denne ulykken.Det kan likevel tenkes at det lar seg gjøre å finne litt ut om henne. Jeg vet at hun på dette tidspunktet var, eller var i ferd med å bli bestemor, så kanskje hun finnes i ft for 1900? Eller kanskje det lar seg gjøre å finne henne på en annen måte?Jeg vil gjerne vite noe om denne Valborg, hennes barn og herr og fru Ødegård sine forfedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har fått oppgitt at Valborg Ødegård hadde tre barn: Mimmi Otilie f. ca 1918(1919, Ella og Arnold Ødegård. Alle trolig født i Kristiansand. Faren til barna var Lensmann i Kr. sand. Er det noen som kan evn. slå opp i bygdebøker eller kirkebøker for å få mer info om Valborg og mannen hennes og deres søsken og forfedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.