Gå til innhold
Arkivverket

[#36059] Sandsvär, Eftelöt-området

Gjest per evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest per evensen

Forsöker å finne ut hvor Barbara Gulbrandsdatter kom fra og hvem hennes foreldre var.Hun var födt 1751 eller 1752, gift med Ole Olsen Brua u. Evju,han var födt i 1729. Jeg finner henne igjen i FT 1801. De hadde sönnen Elias,f 1793,död 1858 Kan noen hjelpe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger en lenke til Barbara Gulbrandsen i 1801. Her er hun enke 1.gang med to barn som du ser:LenkeSkal se om jeg kan finne flere opplysninger.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg finner 3 Gravdal gårder i Sandsvær i 1801. Kan det være fra en av dem Ole kommer? Lenke Jeg har ikke funnet Barbara Gulbrandsdatter f. samme sted, desverre. Det ligger en del digitale kirkebøker for Sandsvær på nettet, men ingen Barbara dpt. omkring dette årstall.Ved søk på mormonerdatabasen finner jeg en del med samme navn f. ca samme tid. I Norderhov, Sigdal men det er ganske usikkert hvor hun da kommer fra.Håper noen kan hjelpe deg med kirkebokoppslag på vielsen, mulig du der kan finne hennes far nevnt?Jeg har heller ikke grid å finne noen vielse på paret.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Enkemann Ole Olsen og pige Barbara Gulbrandsd. er viet 11/12 1784.Det står ikke noe om foreldre.Jeg tror ikke Barbara er født/døpt i Sandsvær.Mvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.