Gå til innhold
Arkivverket

[#36093] Wigtell (og Küster) i Hammerfest

Gjest Lars Wendel
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Wendel

På slutten av 1830-tallet kom skipsbyggmester Jonas Olsen Wigtell, kone og tre sønner til Hammerfest. Har du bilder, kilder eller kunnskap om denne familien? Jeg er spesielt interessert i: Jonas Olsen Wigtell (Født ca 1787. Død 17.11. 1845) og Ingeborg Christina Dreyer (Født 1790. Død 01.12. 1861), deres sønn Jacob Gunnerius Dreier Vigtel (Født 08.04. 1812. Død 01.07. 1880), svigerdatter Elisabeth Larsen (Født antakelig 1813. Død 14.03. 1861), Elisabeth og Jacobs datter Jacobine Elisabeth Vigtel (Født 18.01. 1848. Død 07.09. 1942) og hennes mann Johannes Christian Ludvig Küster (Født 11.09. 1840. Død 1874).Vennlig hilsen Lars Wendel 95 19 87 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det eneste jeg kan finne på FS er at Johannes Chr. L. Kuster ble dpt. 3/10 1840 Erritsø, Vejle av foreldrene Johan Friderich K. og Anna Katrine Juhl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Wendel

Hei Berit, dette er samme mann. Hans mors forfedre kan følges langt bakover (Hjerndrupgård). Farens forfedre, derimot... de het Georg Ludvig Küster og Louise Stapel. De var muligens fra Holland, men Eckernförde nevnes også.. Noen som kan hjelpe?vh LarsPS Jeg legger ved et bilde fra Snoghøj i Danmark, hvor Küsters foreldre forpaktet Snoghøj Færgegård. DS

bilete0483.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Hei Lars. Har litt omtale av familien Wigtell. Kan sende deg det jeg har pr. e-post, send meg i såfall din e-post adresse. kjkvalvialfakrøllstart.noHilsen Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Wendel

Jeg har letet resultatløst etter Jonas' folk både i Leksvik og Frosta, uten resultater. Men det er jo naturlig at han har sitt navn derfra.Kjell har fått e-post...vh Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.