Gå til innhold
Arkivverket

[#36113] Os skipreide; 'Sesilie Andersdtr' gm Jens Loss; hvem var hun?

Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

• 1 år senere...
Gjest Ole Gilje Dale

Arnfrid. Tenk om du kunne ta opp att tråden her. Det vert lagt vekt på namnet Sisilie i starten. Men namnet Anna synest å vera interessant. Mor til Per Tysse heitte Anna Jensdotter. Då Hans, mannen hennar døydde, flytte ho til Hope(som var hennar odel?) Per kalla seg også Per Hope. Kunne det tenkjast at Sisilianamnet kom frå kona til Per si slekt? At kona til Jens hadde røter på Hope??.Godt nytt År frå Ole Gilje Dale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Godt nytt år til deg og, Ole. No har du tatt opp att tråden, så då blir det vel aktivitet etter kvart. Er svært opptatt med eit anna prosjekt f.t., men hiv meg kanskje på etter kvart.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kona til Per/Peder Hansson Tysse var jo Marita Knutsdtr Ârland. Hennar foreldre var Knut Sjursson Ârland og Guro Olavsdtr Berge. Dei hadde og ei dotter Seselia. Kanhende oppkalt etter formor til Guro, Seselia Villumsdtr Nordtveit. Eg ættar frå tre av borna deira (Sjur, Anna og Marita).Anna Knutsdtr Ârland og mannen hennar Knut Andersson Gjerde hadde og ei dotter som var kalt Seselia, så det kan være mogleg at du Ole har ein idé her. Men ho kan jo væra oppkalt etter moster si og.Elles fekk, som sagt tidlegare, Peder Hansson Tysse og Marita tre born med navnet Zissele som döydde i 1704, 1706 og 1707 (d. 4 dagar gamal): [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=10&filnamn=gr12421669&gardpostnr=350&personpostnr=361&merk=361#ovre>Lenke Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Stemmer det at Anna Jensdatter Loss og Hr. Hans Pedersen Tyyse til Os hadde barna Lars, Ellen, Peder 1668-1751 og Maren 1663-1754 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til noen Lars.Dette har jeg kopiert fra en annen diskusjon:Yngve Nedrebø, SAB / DA, 25.9.2007 11:55 (2) 'Skiftet er datert 17. mars 1729 og nevner at ved skiftebehandlingen møtte sønnen Peder Hansen på vegne av seg selv, 'Søsters Mad. Maren Grevis og Myndlings Madem. Magdalenæ PedersDatter Synderborgs vegne'. Videre 'Hendis Datters Søn Sigr. Jens Pedersen Sønderborg' på egne vegne, og på vegne av fraværende brødre, samt Elen Synderborg, Samuel Synderborg samt 'Hendis Datter Datters EncheMand' løytnant Thune på vegne av sine to sønner, og 'Hendis Datter Datters Mand' Engel Engelsen på sin hustrus vegne.'Yngve Nedrebø, SAB / DA, 25.9.2007 12:55 (4) 'Jeg leser det slik: 1) sønnen Peder Hansen, 2) datteren Maren (Kruse) Hansdatter, gift med Rolf Greve i Bergen 3) datter (Elen Hansdatter) gift med Peder Pedersen Synderborg/Sønderborg, forvalter av Lysekloster, som hadde etterlatt seg barna Magdalene, Jens m. fl. sønner, Elen, Samuel, datter gift med løytnant Thune, og datter gift med Engel Engelsen.'Så skiftet nevner altså bare de tre andre som barn. Peder Hansson Tysse har jeg som död i 1741 i fölge bygdeboka fra Samnanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

HeiDet lar seg sikkert gjøre å finne ut av det, ved å gå gjennom tingbøkene for Sunhordland. Jeg har kun interessert meg for noen eldre forbindelserHr. Jens Loss er feks. nevnt i Sunhordland tingbok 1 1648-1649, fol.60 b og 61 b, der det framkommer at han var sønn av hr. Samuel, men ikke av Karen Ivarsdatter, han var hennes stesønn. Denne saken gjelder arv etter hustru Herborg i Valen og søstrene, Karen og Sunniva Ivarsdøtre Jeg mener å huske at Jens Loss er nevnt flere ganger, bla. i forbindelse med salg av gods.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Jøss for noe tull jeg skrev, det var Samuel som var Karen Ivarsdatters stesønn. Steffen Loss var gift med Karen Ivarsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Gilje Dale

Karin. Rosenkrans, eller Hatteberg, åtte Hope. Torsnesætta åtte Hatteberg(Kane)Per Tysse var i barnedåp på Høyseter. Her var Norheimslekt eigar. Du finn dei att på Voss(Finne,Lydvo) Kona til Samuel Loss heitte Eufemia. Sønene til Eufemia åtte gods både i Kaupanger og Samnanger. Hope og Gjerde er interessante i denne samanhengen. Eg innbillar meg at dersom du startar på Norheim og Torsnes, går vidare til Varaldsøy, Hatteberg, Lydvo og Finne på Voss, så er ringen slutta.Hope er startpunktet, men Gjerde(Skaden, Skåto)synest også å ha plass her. --- Dette var berre mine tankar, truleg får eg mykje kjeft for det eg har skrive. Venleg helsing, serleg til konene, frå Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Hei OleDu er nok inne på noe, men konkret er han Jens Loss nevnt på vegne av sin far hr. Samuel i Sunhordland tingbok nr. 1 i fol. 35 a) sammen med Lars Fur (Sogn?)angående Øvre Våge(Varaldsøy) og Spildo i Granvin, og 'Oppeland' på Voss, i fol 43 b) i forbindelse med Havskår osv. Tingbøkene er fulle av opplysninger om denne familien, inkl. Berge i Strandebarm. Men jeg er enig med deg Ole i at det er lurt å se på presteslektene på Voss.Det er forøvrig en vesentlig forskjell på kone og kåna. Jeg er gardskåna i det private liv, fortsatt en hedersbetegnelse her hvor jeg bor, så jeg lar meg bare begeistre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Siden jeg også har røtter tilbake til Anne Jensdtr. Loss, tillater jeg meg å blande meg inn i debatten. Jeg har dessverre ikke noe å bidra med når det gjelder mor til Anne, men jeg lurer på om noen har oversikt over barna til Jens og kona. Hadde de flere barn enn datteren Anne? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Gilje Dale

Karin, ja Rune og. Det var flott det nest siste innlegget til Karin. Anna Jensdotter døydde på Hope i 1729. I tølene etter henne fant dei eit brev frå ein prest i Sverike.. Eg trur! at namnet hans var Samuel Engelsen. I brevet takka han Samuel Loss fordi han hadde teke seg av dei gamle foreldra hans. Slik eg ser det var far til brevskrivaren han som hadde vore prest i Leikanger omkring 1600. Han heitte Engel eller Engelsen. Der hadde Erik Loss, bestefar til Samuel, også vore prest. Brevet måtte vera nær hundre år.Namnet Samuel går att i familien Engelsen. Eg seier ikkje meir. Elles går nanmet Engel att i Brevik distriktet der sjøadmiral Kurt Adeler vaks opp. Oldefaren hans var presten i Leikanger.Systerdotter til Per Tysse var gift med politimeister i Bergen, Mathisen. Han var sonen til Maria Cloumann i hennar første gifte.Ho kom frå Danmark til Skien og Brevik. Eg trur at politimeistaren kom til kjenningane sine i Bergen.Dette har de vel høyrt om før? helsing Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Berentsen

Rune Her er det jeg har notert om denne familien.Jens Loss. Født 1604 på Os prestegård, død 1668. Det er uvisst hvem han var gift med.I bygdeboken for Tysnes står det noe interessant under eiere av Solheim i Tysnes. Husker ikke helt hva, men det var vel at gården var kommet i Jens Loss eie via hans kones arv.De hadde barna: a. Anders, død før 1671. Han var personelkapellan i Os. b. Nils, død 1671. c. Hendrik, død 1680. Han var lensmann i Os skipreide, bodde på Moldagården i Os. d. Samuel, død 1707. Han var lensmann i Os skipreide fra 1681 til 1707. Gift med Karina Larsdatter, Fåberg, bodde på Søre Holmefjord i Fusa. e. Ingeborg, gift med Voeg Jonsen, Bergen. f. Kristin, gift med Nils Andersen, borger i Bergen. g. Anna, død 1729. Gift med Hans Pedersen. Begravd 6. juni 1687.Mvh. Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Som trådstarter finner jeg det naturlig å repetere det jeg har om Jens Loss og hans datter Anna i min database:'Jens Loss blir i 1629 res. kap. til Os, og i 1659 blir han sin fars ettermann som sogneprest til Os. Han er sogneprest til han dør i 1668. Han interesserer seg sterkt for vår gamle historie, har derfor lært oldnorsk og er en ivrig samler av norske antikviteter. Hans hustrus navn kjennes ikke, men hun kan være av Austraat-ætten. Austraat-ætten hadde eiendommer på Stranden i Bergen; Brothusatomten, og i senmiddelalderen på Møre og Sør-Troendelag. En teori er derfor at hun heter Sidsel Arnersdatter Bild eller Bielke.Jens og konen hadde syv barn: Anders; var en tid personell kapellan i Os, Samuel; var gårdbruker og lensmann i Fusa, Anna (se egen side), Kirsten; død i Bergen, ugift, Nils; bodde på Moldegård i Os, Henrik og Ingeborg.'Anna:'Anna Loss er gift med presten Hans Pedersen i 1668, sønn av sogneprest til Strandebarm, Peder Rasmussen og hustru Elin Nilsdatter. Hans Pedersen ble res. kap. til Os og bodde på Fusa. Han døde 1687.Anna Loss og Hans Pedersen har tre barn: Maren Kruse, gift med skredder Rolf Greve i Bergen, Peder. Se egen side og Ellen, gift med forvalteren på Lysekloster Peder Pedersen Sønderborg.Anna Loss livde lenge etter mannen, og då han var død flutte ho til Hope og budde der sidan til ho døydde i 1729. Dei andre gardspartarne skøyte ho etter kvart i frå seg til borni.(Fusa II 474) (Smngr. I 741 - Fusa II 75)'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk til Frank og Arnfrid for god tilbakemelding på mitt spørsmål. Jeg har som nevnt dessverre ikke noe å bidra med hva ang. kona til Jens, men vil følge debatten videre med stor interesse. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Truleg har ikkje det eg her viser til, noko å gjera med det som vert drøfta i denne tråden, men eg vil likevel gjera merksam på ei opplysning som kom fram i tråden om Olav Engelbregtsson og krinsen rundt han. Det gjeld den såkalla Kjøtta/Andenesslekta. Grovt ser ho slik ut på 1500-talet;Amund hadde to søner, Tørris og Peder. Den første er nemnd med to døtrer, nemleg Anne og Magdalene. Den andre, Peder Tørrisson hadde tre born (fire?):1. Nils Pedersson. Han hadde 3 døtre, nemleg a) Karen Nilsdotter b) Birgitte Nilsdotter g.m. presten i Os, Hr. Kristoffer Olson og c) Adeludz Nilsdotter.2. Hans Pedersson. Han hadde to frillesøner, nemleg a) Knut Hansson og b) Peder Hansson3. Dorthea Pedersdotter g.m. Peder Starup på Fladeraker i Oppdal skipreide. Barnlause.4. Jens Pedersson (Nemnd berre i ei bisetning. Hadde truleg ikkje born?)Dei tre siste var truleg heilsysken, medan Nils var halvbroren. Mor til dei tre siste heitte Gjertrud.Det var jordegods etter Dorthea rettsaka dreia seg om. Det vart hevda at jordegodset kom frå Gjertrud, Dortheas si mor og at borna til halvbroren, Nils dermed ikkje hadde rett til jordegodset etter Dorthea. Peder Hansson meinte at han var odelsboren til godset etter farmora, Gjertrud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Poenget mitt kom visst bort. Det er dotter nr. 2 til Nils Pedersson som er interessant her fordi ho var gift med presten i Os, hr. Kristoffer Olsson. Kunne desse to vera foreldre til Jens Loss, eller er foreldra hans identifisert til å vera nokon annan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Randi Rostrup kunne sikkert ha svart på hvem kona til Jens var.Til 43. Jeg mener å erindre at hr. Kristoffer Olsson er nevnt som far til Lars Warder i Kvinnherad.Vedk. Jens Loss. Jeg regner med at vi snakker om Jens Samuelsen Loss.Eufemia Jensdatter Landgrav fra Voss var gift med Samuel Stephensson Loss, sokneprest i Os,f. ca 1565. død 1659. Samuel var sønn av Stephen Eriksson Loss, sogneprest i Eid i Nordfjord.Jens hadde søsknene Elias,Nils, Daniel, Anna.Ref. Jo Rune Ugulen. Bidrag til slekts-og personalhistoriske utgreiingar i Sogn. 1. Kring Amla- godset i Sogndal. NSHT , hefte 4 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Er lei for at eg kom til å kalla presten i Os kring 1600 for Kristoffer Olson. Det rette skal helst vera Kristoffer Larsson. Elles takk til Karin for oppklaringa om kven som var far til Jens Loss. Eg er diverre ikkje særleg godt kjend med presteslektene i denne delen av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Sjursen

Det ble utgitt en bok for endel år tilbake som omhandler noen av greinene etter Peder Hansson Tysse som er etterkommer av Magister Erik Loss. Boka er også skrevet av og lagt ut på internett http://www.tomhelge.com/slekt.htmlAt boka bare tar med seg noen av greinene etter Peder Hansson Tysse som er nevnt i inlegg 29, men samtidig utelater artikkelforfatteren av inlegg 29 viser at boka er mangelfull.Boka bidrar nok ikke i debatten om hvem som er kona til Jens Loss, men kanskje noen etterkommere finner seg igjen her. Jeg fant min svigerfamilie omtalt.Mvh Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er kjent av alle: I 1567: etter Absalon Pederssøns dagbok :'23 Wart Stephan Loss ordinerit vdi Korskirke til sin faders her Eriks Capellan'Når det gjelder godset til Samuel Steffensson Loss har jeg notert dette: 'Godset til Samuel Loss er spreidd ut over store delar av Bergen stift frå Sunnmøre i nord til Sunhordland i sør i 1624: Statthaldararkivet i NRA, D IX, ph. 11 (XXXIIa), legg 1b, Jordebøker fra odelsbønder og noen prester i Sunnhordland. Jordebok for Samuel Loss 1624. Jo Rune Ugulen har skreve fleire artikklar om dette i NST (NST XXXVI - 1998, s. 235-267) Dette oversynet viser at Samuel og må ha arvet en del gods fra sin far og farfar. I hvertfall er godset i Nordfjord arv etter dem.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Gilje Dale

Kjellaug, du er flink, eg kallar deg også for kåna. Samuel fekk også gods med kona si, Eufemia Jensdotter frå Voss. Syskina hennar samlast til arveoppgjer etter foreldra og då vart ho også brodergild.helsing Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkar for det sjölv om eg ikkje er gardskåna-;)Ja, det ser ut for at det er en god del i tingbökene. Har sett en del i tingbok 4 og der er både Eufemie og slekt av henne nevnt. Her står det og tydelig at hun er hustru til Samuel Loss (59 a).Se under 58a og videre: http://digitalarkivet.uib.no/da/SHL4TGB.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.