Gå til innhold
Arkivverket

[#36123] Arne Seim, Hosanger 1740-1760

Gjest Ørjan Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ørjan Karlsen

Jeg prøver å finne Arne Seim (i Hosanger da). Han døper barna Agathe, Anna, Iver, Anna, Helge og Helge i tidsrommet 1745 til 1757. Bor da på Seim, men farsnavnet eller morens navn oppgis ikke. Agathe ble gift til Kårdal i Lindås, Iver til nabogården Verås i Lindås, og Helge til Sundsbø i Lindås (om jeg har fått dette rett da). Noen som kan hjelpe med Arne og kone ? Jeg finner en (i døde i Hosanger ved DA) Arne Alfsen som dør på Seim i 1768, 60 år gammel, men ingen av barna døpte meg bekjent noen av barna for Alf.Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Roar Aalborg

Du finner Arne Alfsen (1708-68) på s. 595 i Alenfitboka I. Dette er din Arne, det viser barneflokken som oppgis der.Det henvises til Brekkeboka s. 256 (i Sogn), der han som Arne Alfsen Lindås er gift med Gunhild Ivarsd. Skaret i Kyrkjebø. Han er nok av Vosseætt da formyndere for barna er Eirik og Svein Bergesen Seim, begge fra Jerald på Voss, alt i følge Hjelmtveit i Alenfit I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.