Gå til innhold
Arkivverket

[#36134] Marie, f. 1869 i Råde, Østfold

Gjest Espen Grønna Brataker
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lene Hagen

Har du ikke noe mer å gå på ? Har du noe formening om hvem som kan være foreldre ?På Moss bibliotek står noen kirkebøker fra Råde. Den som ville dekket Maries dåp er ikke der, men den som ville dekket konfirmasjonen er der.Jeg har sett over konf 1883-85. Av konf kvinner med navn Marie eller et dobbeltnavn hvor et av navnene er Marie, fant jeg 7 stk. 3 av disse har jeg kunnet stryke, uaktuelle kandidter. Da står jeg igjen med 4 som kan være den du søker.1. født 8/4 døpt 14/6-1868, konf 30/9-1883. MARIE HANSDATTER. Fødested: Hissingby, Bosted: Sørby. Foreldre: Hans Olsen og Anne Marie Jensdatter.2. født 26/5 døpt 25/7-1869, konf 5/10-1884. OLUFINE MARIE OLSEN. Fødested: Kiel. Bosted: Nysted. Foreldre Olof Larsen husmand og Berte Marie Andersdatter.3. født 9/5 døpt 25/7-1869, konf 5/10-1884 JOHANNE MARIE OLOVSDATTER/OLOVESDATTER. Fødested/bosted er utydelige. Fødested: sol.../sal... Bosted: mulig berg/borg. Foreldre: Oloves Johansen og Grete Andersdatter.4. født 24/5 døpt 11/7-1869. Konf 5/10-1884. ANNE MARIE ANDERSDATTER. Fødested/bosted: Aakeberg. Foreldre: Anders Aslaksen og Ingeborg Jensdatter.Jeg har lånt hjem boken Gårder og slekter i Råde, utg av Råde hist.lag 1968. Jeg kan gjenfinne disse familiene i boken (foreløpig bortsett fra nr 3), men jeg klarer allikevel ikke å si hvem av disse som evt er den Marie du søker.Hvis hun ble konf i Råde så kan det være en av de nevnte. Hvis de hadde flyttet så er det jo ingen av dem.Hilsen Anne lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Tusen takk, Anne Lene! Jeg kunne prøve å skaffe vigselsattesten til Marie og mannen, der vil det nok stå farens navn. Mvh Espen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Ja finner du vielsen så er jo mye gjort. Jeg har gårds og slektshistorien hjemme en stund. Kom gjerne tilbake med evt oppslag i boken om du skulle finne vielsen. Hilsen Anne Lene alenehagen@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.