Gå til innhold
Arkivverket

[#36136] Jens Tostensen Walløe

Gjest miriam kraft
 Del

Recommended Posts

Gjest miriam kraft

Jeg har en ane som heter Jens Tostensen da han giftet seg i 1808. I 1810 har han fått navnet Valløe og i 1823 het han fortsatt Walløe. Kunne man bare forandre navn som man ville, og hvorfor ti Walløe. Jeg kan ikke se at han har noen forbindelse med familien Walløe i Tønsbergområdet. Finnes det noen offentlige dokumenter i forbindelse med en navneendring.? Kunne han ha fått navnet som en påskjønnelse. Han var venner med flere personer i det øvre sjikt i Moss.(han var tolder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant en annen som bruker Wallø som etternavn i Trøndelsg i 1801: LenkeEllers her jeg funnet et par som heter Jens Tostensen i passe alder i Østfold, til å gifte seg i 1808.Det er heller ikke langt over fjorden fra Moss til Wallø, så han kan jo kommer derfra?Ellers er det flere steder som heter Valle i Telemark, Bamleområdet, om det kan være av interesse?Har du funnet den rette Jens Tostensen i 1801?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miriam kraft

Det stemmer det du sier om toller.De årstallene du nevnte er jeg klar over, men fins det noe på internett om Erich Walløe? Jens Tostensen finnes ikke i noen folketelling for1801 så jeg lurer på om han kanskje har vært militær på det tidspuntet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.