Gå til innhold
Arkivverket

[#36167] Lisabet Olsdatter f. 8/11-1871 Øyer

Gjest Odd Ivar Bækkelie
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hei ! Søker Lisabet sin sønn.han er født utenfor ekteskap da hun forblev ugift. Mulig navn er Ole Stenersen , som dro til Amerika ca. 1910-1915. Bosettes seg mulig i San Diego på vestkysten. Lurer på hvem hans far var,evnt. om han kom tilbake til Norge.Mvh. Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Jeg har kirkebøkene for Øyer så hvis han er født her så kan jeg se etter. Har du noen formening om når han ble født ? Eventuelt konfirmert ? Tordis Trønnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hei Tordis!Har sett i kirkebøkene for Øyer, på fødte ,men har ikke funnet noe.Har ikke sjekket konfirmasons listene,men jeg tror at han er født rundt 1895-1900.Mvh. Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hei igjen ! Jeg har nå sett på konfirmansjon frem til 1920. Fant ingen der. Barnet må ha blitt født/døpt et annet sted. I FT1900 er han iallefall ikke sammen med sin mor hjemme på gården. Jeg har vært inne og søkt på Ole Stenersen/son i Census 1920. Fant ingen. Hvilke opplysninger er det du har om Ole som setter han i forbindelse med Lisabet og at han var bosatt i San Diego? Mvh. Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hei Tordis ! Beklager at det har tatt tid.Det er mulig at hans navn er feil, men jeg er blitt fortalt at Lisabet fikk en sønn med en svoger, og at han dro til Amerika.Mvh. Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hei ! Lisabet Olsdatter bor på husmannsplassen Sørmageli-Hagen i FT.1900Jeg lurer på om faren hette Thorstejn Stejnersen, Perstuen ? Mvh. Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hallo !Det er nok mulig at dette er faren til Lisabets sin sønn, født utenfor ekteskap, kan ikke finne han,for Lisabet forble ugift.Tosten Stenersen var gift med Karen Olsdatter, Lisabet sin eldre søster.Mvh Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Tordis Trønnes

Jeg skal se litt mere på saken om itte så brått. Vet du hvor det ble av Karen og Tosten ? Det eneste jeg har om dem er at de gifter seg i 1882. Så hvis Tosten er far til det uekte barnet så må de være i området her fra 1890 til 1900. Mvh Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Jeg har tatt et par telefoner i kveld, men er ikke komme noe lenger. En etterkommer av Lisabets bror, Johan, skulle skaffe meg noen kopier av den slekta. Vi snakkes ! Mvh Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hallo Tordis !Takk så langt, jeg har ikke funnet ut noe mer om hva som har skjedd med Karen ,jeg fant ett barn ved navn Syver f. 11/3-1879 ,død samme år.Lurer på om Karen døde ved en senere graviditet , men er takknemlig for all hjelp. Har heller ikke funnet noen spor etter Karen og Tosten etter at de ble gift.Har heller ikke kommet noe lengre med Lisabet sin sønn.Mvh. Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Jeg har funnet Karen og Tosten Stenersen i Stor-Elvdal i 1900. Så jeg skal se i kirkebøkene for Stor-Elvdal om jeg finner ut noe mer. Det er jo en mulighet for at Lisabet har vært der en periode også. Mvh Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hallo Tordis !Har nå funnet ut at faren til barnet som Lisabet fikk ,er Tosten Stenersen i Stor Elvdal. Barnets navn er Olaf Thorstensen ukjent fødested og år. Men han flyttet til U S A og døde ugift der i 1965. Har ikke klart og finne noen linjer i hendelsene ennå.Mvh. Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Tordis Trønnes

Hei Odd Ivar,Det er lenge siden vi prøvde å finne ut av dette. Har du kommet noe lengre og/eller har du fått noen flere detaljer ?Mvh Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.