Gå til innhold
Arkivverket

[#36178] Har NST 2/2005 utkommet?

Gjest Marius Hellerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Marius Hellerud

Hei!Er det bare meg som ikke har mottatt noe NST 2/2005 ennå? Forsøkte lete etter informasjon om at heftet var forsinket/utkommet på www.genealogi.no, men kunne ikke finne noe. Det var bare nevnt at Genealogen 2/2005 nå var her (og den er også her) samt at internettsidene ikke kom til å ajourføres på en tid. Noen som vet?Med vennlig hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkel Rønold Bråthen

HeiHar fått vite av den ene redaktøren at tidsskriftet er forsinket. Men jeg vet ikke hvor lenge...Torkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Per Reidar Christiansen skrev i et innlegg i en debatt her på Brukarforumet for ikke så lenge siden (husker ikke hvilket tema) at hefte 2 av NST bind 40 trolig ville komme i slutten av februar/begynnelsen av mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løberg

Hefte 2 ble forsinket fordi det ble holdt av plass til en lovet artikkel som aldri ble levert fra forfatteren. Hensikten er dermed at hefte 2 og 3 vil komme rimelig tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Andreas Snildal

Da har endelig hefte to av bind 40 kommet! NST-redaksjonen kan denne gangen friste med følgende:Per Reidar Christiansen: 'Frang, Vik og Store Re i Stange - brikker i ett og samme genealogiske puslespill?'Kåre Hasselberg: 'En gren av slekten Dass/Dundas i Norge - og spørsmålet om slektens herkomst'Per Reidar Christiansen: 'En revurdering av herr Christen Stenssønns ættebakgrunn i Jemtland'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Magne Apelseth

Eg har og eit eksemplar liggjandes her, uopna. Trur eg skal vente til helga med å sprette plasten, men då skal eg nok ha meg ei skikkeleg kosestund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Vi får nok ikke slike hefter så fort her i nord, men jeg gleder meg spesielt til artikkelen om revurderingen av Christen Stenssønns ættebakgrunn i Jemtland. Også artikkelen om slekten Dass skal bli interessant å lese, selv om jeg ikke direkte har aner i denne slekten såvidt jeg vet. Der har jeg jo funnet en del for noen venner, men det er kanskje ikke nordlandsgrenen som er beskrevet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Det er kanskje ikke riktig sted å ta det opp her, men jeg fikk NST 3 dager etter at fristen for å betale regningen gikk ut. Det syns jeg ikke hører hjemme noe sted, og håper at noen som har med NST å gjøre leser dette. Det har skjedd flere ganger tidligere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Anne-Lise, du bør heller kontakte Norsk Slektshistorisk Forening, kanskje de ønsker tilbakemelding på tidsbruk hos posten f.eks?LenkeSlike foreningsting bør alltid tas opp direkte med foreningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei!Siden dette er 'min' debatt kan jeg jo fortelle at også min mor reagerte på at heftet kom etter forfall, og dette så grundig og spontant at hun helt uavhengig av meg ringte inn til NSF.Der forklarte et hyggelig menneske at de var klar over saken, men at dette ikke var noe å bry seg om. Vi kunne bare betale innen rimelig tid, og alt ville være i orden.Vet ikke helt hva som ble sagt, men skal jeg gjette har dette sammenheng med at heftet kom svært sent denne gangen, mens innbetalingsgiroene på sin side sikkert var produsert allerede langt tidligere.Ha en god dag!Hilsen fra Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.