Gå til innhold
Arkivverket

[#36185] Landhandler Anders Stensholt i Ramnes

Gjest Bjørn Holt Jacobsen
 Del

Recommended Posts

Jeg søker slektsopplysninger til Anders Stensholt født 20.08.1870 i Stokke. Han drev landhandel på Firing i Ramnes. Var gift med Olava Stavnum fra Stokke. De hadde mange barn (muligens elleve). Jeg søker opplysninger om barna, når de ble født og hvem de ble gift med etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Skjelland

Skannet kirkebok for Ramnes fra 1912 LenkeHer finner du flere barn, født el. konfirmert. I 1926 står Anders Stensholt oppført som skipskaptein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Gunn og til Solveig Skjelland for gode tips. Spesielt var det nyttig å få greie på at jeg kunne søke på kirkebøker for Ramnes. Beste hilsner Bjørn Holt Jacobsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har opplysninger når det gjelder barna og deres ektefeller, barn etc. til landhandler Anders Stensholt, Ramnes ? Vennlig hilsen Bjørn Holt Jacobsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristian Hunskaar.Her kommer de opplysningene jeg har om barna til: Anders Stensholt f.20.08.1870 i Stokke død 22.10.1956 gift med Olava Stavnum f.1872? i Stokke. Barn: 1. Helga f.1896, gift m,/Karl Martin Vestby 2. Erling Hartman f.14.01.1898 3. Antonie f.06.12.1900, gift m/Torgeir Peter Andresen f.12.09.1902. 4. Ragna f.10.07.1902 gift 1930 m/Otto Ramm 5. Aksel f.03.04.1904, gift med Gunvor ? 6. Reidar f.17.11.1905 7. Johanne f. 29.09.1907 gift ? 8. Ole Christian født ? 9. Valborg f.14.09.1910 gift m/Gustav Waseng 10.Ingrid f.28.07.1912.Etterkommere av barna kjenner jeg ikke til.Vennlig hilsen Bjørn Holt Jacobsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Skjelland

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med etterkommere. Stor sannsynlighet for at mange lever i dag. Dermed bør det ikke legges ut på nettet heller. En mulighet er at du legger ut e-postadressen din her, så eventuelle etterkommere eller andre som kjenner familien, kan sende deg opplysninger direkte.Et annet hjelpemiddel er telefonkatalogen eller kanskje en forespørsel til Stokke Historielag? Her er link til dette http://www.powtech.no/stokkehistorielag/Mvh. Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest Erik Bjune

Hei Bjørn!Fikk du noe løsning / fremdrift på denne? Så den ikke før nå dessverre.Jeg er fra Ramnes og kjenmer flere Ramm bla., så det burde være mulig jeg kan hjelpe degmvh erik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Erik Bjune! Takk for at du har sendt ditt innlegg. Jeg har igrunnen ikke kommet så mye lengre når det gjelder Stensholt slekten. Jeg har søkt på nettet i klokkerboken for Ramnes, perioden 1896 - 1930 hvor jeg fant noen opplysninger om barna til landhandler Anders Stensholt. Er meget takknemlig om du kan gi meg noen flere opplysninger. Min e-post adresse er: bhjac@online.no På forhånd takk. Ser av innlegget at du befinner deg på Gran Canaria. Vil gjøre deg oppmerksom på at sommeren har kommet for fullt til Vestfold med aldeles nydelig vær med masse blå- og hvitveis. Beste hilsner Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.