Gå til innhold
Arkivverket

[#36257] Margrethe (Elisabeth ) Schrøder i Bergen f. 1768-1794

Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Jeg har registrert 5 personer med dette navnet, 3 Margrethe Elisabeth og 2 uten Elisabeth.Jeg lurer på om Margrethe Elisabeth f. 1794, død 3.7.1852 (Lenke) er i familie med de andre. Og hvem er faren hennes Kjøbmand M.H Schrøder?De 4 andre jeg har er:Margaretha Elisabeth f. 8.8.1768 g. med Frederich von Mehren. Far hennes Christian Henrich Schrøder, se nedenforMargaretha Elisabeth døpt 16.6.1776 er datter av Claus Christian Schrøder f. 29.07.1751. Hun døde 1779, men hadde en søster:Margaretha Elisabeth f. 24.2.1780, som ble gift 2 ganger..Margaretha Schrøder f. 5.11.1791 død 1794 var datter av Ehlert Schrøder f. ca. 1758 i Bergen. Han var sønn av Christian Henrich Schrøder f. 1715 i Dobberan, død 1785 i Bergen og Margrethe Elisabeth Antoniidatr Hammichen f 1726.De 2 sistnevnte var også foreldre til ovennevnte Ehlert f. 1758 og Claus Christian f. 1751.Men kommer førstnevnte inn i denne familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

M. H. Schrøder er vel hennes mann og ikke far. Hun var madam og kone så da vil jo ikke farens navn stå oppgitt. Om du ser på flere så blir forsørger skrevet under far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Hei Berit! Takk for tips. Du har nok helt rett. Og jeg har funnet besteforeldrene her: LenkeDet gjenstår da å sjekke om Peder Schrøder har noe med de andre Schrøderne å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du finner mange Schrøder i Bergen. Peder ble vel dpt. 9/4 1745 NK Bergen om jeg ikke tar helt feil.Døpte: Søk etter far etternavn inneholder Schrøder og det samme med Schreuder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Ja han er her: LenkeJeg søkte etter barn inneholder pe*er og far inneholder schr*der. Det jeg pleier å glemme, er å velge 'Neste person' når jeg søker på far, men da finner jeg ingen.Ovennevnte var den eneste jeg fant. Men foreldrene har jeg ikke i basen min, som inneholder 92 Schreuder/Schrøder. De fleste andre nedstammer fra Christian Henrich Schrøder f. i Dobberan i 1715 (eller 1709). Men det er også en mulig bror? Johan Friedrich f. i Rostock, og han har jeg ingen etterkommere til, men han finnes i Gesellar i Bergen 1675... og Drengar innflytta til Bergen 1671-..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.