Gå til innhold
Arkivverket

[#36287] ROSTAD, Julie født omkring 1840-50 og hendes familie

Gjest Robert Ørsted Jensen Historiker
 Del

Recommended Posts

Julie Rostad var gift med Oleif Monson Olufson mine papirer siger Oase Norge. Kan nogen hjælpe med hvor det er og har nogen set denne Julie Rostad og hendes mand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Har du litt flere data ?Navnet Oleif ser ut til å være en mulig feilskrift av Oluf, og stedsnavnet Oase finnes nok ikke i Norge. Derimot finnes Os/Ose/Osa flere steder.; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kære Knut, Jeg har desværre ikke mere. Informationerne stamme fra sønnes dødattest fra 1958.Parret her var således forældre til Erik Gustav Olufson 31 Mar 1867.Afhængig af om de stadig brugte det patronymiske system på dette sted i Norge, så er det sansynligt at faderen simpelthen hed Oluf Monson. Det fatter myndighederne ikke altid hernede så de tillægger somme tider børnenes efternavne til forældrerne.Min tanke var er at Rostad er et mere sjældent navn og at dermåske er nogen her som forsker eller har forsket på dette navn.Robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.