Gå til innhold
Arkivverket

[#36288] Anne Martha Johnsdatter født i Agerøens prgjeld ca 1827

Gjest Asbjørn Schjølberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Asbjørn Schjølberg

Jeg har desverre ikke fått noen reaksjoner på min etterlysning i tema 35260 fra 27 des i fjor. Da temaet ble plassert i feil gruppe og at navnet Agerøen trolig ikke er særlig kjent velger jeg å legge inn etterlysningen nok en gang, nå som nytt tema for at alt skal bli mest mulig riktig. Jeg ber altså om hjelp til oppslag i kirkebok for fødselen/dåpen (eller begge deler) til min tippoldemor Anne Martha Johnsdatter. Hun er i iht KB for Hitra (gifter seg der i 1850) født på Sommernæs i Agerøens prestegjeld; ca 1827. Agerøen er så vidt jeg har funnet det samme som Aukra prestegjeld (jfr DISNorge hefte herred, prestegjeld og sogn i Norge) Sommernes er navnet på en gård i Vågøy annekssogn; senere Fræna prestegjeld og er altså på fastlandet NV for Molde. Er det noen som har anledning til å se i kirkeboken for Agerøens (Aukra)prgj, evt i bygdebok for Aukra? Er interessert i Anne Marthas fødselsdata samt navn og bosted for foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut R Sande

Eg har ein kopi av kyrkjeboka: Ane Martha er fødd 12.6 1827, og døpt i Vågø krk 1. juli 1827. Mor er pige Berith Pedersdtr Sommernes, far er John Knudsen Haaset, eller Clauset. Faddere ved dåpen er: Peder Nielsen Clauset/Haaset, Stephen Evertsen Clauset/Haaset, Bolla Andersdtr Løvset, Elen Andersdtr Groven og Gjertrud Pedersdtr Meeg.Eg skal jobbe vidare og forsøke å identifisere foreldra.Knut R Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn Schjølberg

Hjertelig tusen takk for raskt svar. Da har jeg fåttt fylt ut en av de 'hvite flekkene' og det er alltid stort! M v h Asbjørn S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn Schjølberg

Hjertelig tusen takk for raskt svar. Da har jeg fåttt fylt ut en av de 'hvite flekkene' og det er alltid stort! M v h Asbjørn S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut R Sande

Eg har slått opp i bygdebok for Midsund, band I. På garden Klauset Store, s 459, fann eg ein brukar Peder Nilsen, gift med Gunhild Larsdtr, innflyttarar frå Herrum. Han har ei dotter Berit f ca 1800, og ei anna dotter Gjertrud f 1808. Det er derfor truleg at mora Berit er tenestepige på Sommernes, og far og søster er fadrar.Kva so med UK John Knudsen? Gardane Løvset, (Oxe-)Groven og Haaset er tre nabo-bygder i Fræna. Bygdebok for desse gardane er ikkje venta før om eit par år. Det er ein John Knudsen på Løvset, f ca 1803. Han gifta seg i 1829, og var då ungkar i 1827.Det er godt mogleg han var tenestedreng på Haaset. Men det blir berre spekulasjonar. Det passar godt at 2 av fadrane er kjenningar av faren.Knut R Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut R Sande

Heisann, denne debatten har gitt meg ei stor aha-oppleving. Ei stor gåte for meg har vore: Kven er Niels Pedersen Oxegrov, som blei gift i 1826 med Bolla Andersdotter. Bolla er ei kvinnelegende som 'alle' kjenner til i Ytre Romsdal og spesielt på Bjørnsund. Eg har søkt etter Niels Pedersen Oxegrov nesten overalt, utan å finne fornuftig svar.I mitt innlegg (5) knytta eg fadrane og søstrene Bolla og Elen Andersdtr frå Løvset til John Knudsen, som eg og trudde kom frå Løvset. Eg så ikkje nokon grunn til at dei kunne representere Berit frå Klauset i Midsund, som ligg relativt langt unna! Men no har det seg slik at Peder Nilsen på Klauset har ein son Niels er i akkurat passe alder. Bolla og moren Berit Pedersdotter er derfor svigerinner! Og Niels Pedersen på Klauset har truleg vore dreng på Oxegrov, og blitt kjend med Bolla på nabogarden!Barnefaren John Knudsen treng nok ikke vere han eg hadde i tankane. Han kan vere ein dreng på Klauset!Knut R Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Berits bror Lars kommer også til Hitra. Dersom du er interessert har jeg kartlagt en del av etterslekta til Berits far Peder Nilsen Lerum. Berits søster Marit er tippoldemor til min svigerinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Og Nils, sønn av Berits søster Gjertrud og Iver Nilssen Kjellnes Fiksdal, kommer også til Hitra.Knut, artig at du også fikk hjelp, vi får utveksle litt info. Feilen med Herum som skulle vært Lerum skaffet også meg mye hodebry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Osvald som gjorde meg merksam på dette temaet!Som bygdebokskrivar for Hafslo (Luster kommune) i Sogn har eg i lengre tid vore på leiting etter lagnadane til nettopp dei to søskeni som dukkar opp i dette temaet:* Bertha ''Berit'' Pedersdotter, fødd i Årdal i Sogn 22.3.1800* Nils Pederson, f. i Årdal i Sogn 25.11.1804Bertha og Nils flytte frå Årdal til Romsdalen i 1809 i lag med foreldri og fleire søsken. Heile søskenflokken er attfunnen med unntak av desse to, so no vart eg svært so nysgjerrig!Men det er lite dei tilgjengelege kjeldene har å fortelja oss... Ikkje finn eg på FamilySearch noki vigsle mellom Nils Pederson og Bolla Andersdotter, og heller ikkje finn eg dei i FT1865!Du Knut høyrest ut til å kjenna desse folki bra, og eg lurer på om du kan supplera meg med litt fleire detaljar?* Vigselsdato for Nils Pederson og Bolla Andersdotter (Fræna 1826)?* Fødsels- eller dåpsdato for Bolla Andersdotter Løvset (Løvset i Fræna ...)? Er ho døypte for Bolla, eller skal det vera Boel?* Bustad og yrke for Nils og Bolla?* Dødsdato og dødsstad for Nils Pederson (med yrkestittel)?* Dødsdato og dødsstad for Bolla Andersdotter (med yrkestittel)?* Talet på born søner og døtrer fødde av Nils Pederson og Bolla Andersdotter?Og so var det Bertha ''Berit'' Pedersdotter; veit de noko om lagnaden hennar? Flytte ho kanskje ogso til Hitra og gifte seg der? Eg har funne ein svært so interessant ''kandidat'' på FamilySearch:Bertha Pedersdotter, 32 år, far: Peder Nilsson og Ole Johnson, 24 år, far: John Jensson, vigde på Hitra 11.11.1833.FT1865 syner ein enkjemann Ole Johnson på Skarpnæs, Hitra, fødd i Trondheim 1809, gardbrukar og paktar, med ei tenestejente Anna Bengtsdotter frå Hitra.Om dette er ein sannsynleg ''kandidat'' (kyrkjeboki for Hitra vil truleg fortelja oss kvar Bertha var fødd..., og kanskje har bygdeboki for Hitra òg noko å fortelja...), so har eg spørsmåli klare:* Dato og stad for dødsfallet til Bertha Pedersdotter?* Dato og stad for fødsli til Ole Johnson?* Dato og stad for dødsfallet til Ole Johnson?* Yrke og bustad for Bertha og Ole - heile tidi gardbrukarar på Skarpnæs, Hitra?* Talet på søner og døtrer fødde av Bertha og Ole?So vonar eg at dette kan vera nokolunde riktig, og eg gler meg til fleire kommentarar frå dykk som er lokalkjende...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Riise

Asbjørn Schjølberg, kan du sende ein epost til digitalarkivet@riksarkivaren.dep.no , slik at vi får sjekka epostadressa di. Vi får nemleg feilmelding på ho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut R Sande

Eg ta med nokre detaljar her: Bolla Andersdotter er døpt i 1803, sjå her LenkeHo vart gift 30.7 1826 i Vaagø krk, med Niels Pedersen Oxegrov, 21 1/2 år gammal. Eg kan såvidt tyde noko om vacc av Myhre. Eg har ikkje funne nokon høveleg kandidat som Niels før dette tema kom opp. Det er tydeleg ei kopling mot Klauset gjennom fadrane til det uekte fødde bornet på Sommernes!Bolla hadde ei dotter i 1822 med Torstein Vebjørnsen. Niels og Bolla fekk 4 søner og 3 døtre. Niels må vere død føre 12.1 1851, for da blei Bolla gift med Ole Christensen Bjørnsund. Bolla døydde spedalsk og vart gravlagt på Reknes ved Molde 12.1 1890.Vi får gå vidare ein annan stad dersom Lars trur vi er på sporet av noko.Knut R Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn Schjølberg

Hei. Ja jeg må takke igjen. Dette går jo over all forventning. Stor takk til både Knut, Osvald og Lars. Jeg følger debatten med stor interesse siden jeg i mitt arbeide tar med alt som har med slekten å gjøre; eller har betydning for dens historie. Til Knut. Jeg skulle gjerne hatt eksakte kildehenvisninger til opplysningene i (2) om Anne Marthas dåp. Som ikke lokalkjent i strøket ber jeg om at du også bekrefter følgende: Gårdene Løvset, Oxegroven og Haaset ligger langs nordsiden av Frænafjorden? Jeg antar at Sommernes er på Otrøy i nærheten av Klauset? Når du skriver Clauset/Haaset; hva menes? - de ligger jo langt fra hverandre og sammenhenger er ikke lette å se umiddelbart. Ellers forstår jeg det slik at Berit og John aldri ble gift? Finnes det giftermål etter 1827 som sier noe om disse? Til Osvald (8): Teorien omkring Berits opphav ser jo ut til å være god og dermed er jo Peder min 4xtippoldefar. Jeg er svært interessert i hans etterkommere. Det kan vi vel ta på mail: aschjoel@online.no Til Lars(10) Jeg har både folketellinger og kirkebøker for Hitra og skal studere de litt nærmere, men dessverre har jeg ikke kirkeboka som dekker 1833 så giftermålet får jeg ikke sjekket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn Schjølberg

Osvald (16) vennligst prøv igjen. DA kommer i hvert fall frem ser jeg. aschjoel@online.no Ellers takk for geografioppklaringen. M v h Asbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut R Sande

Eg har teke opplysningane frå kopi av kyrkjebok for Vågøy 1817-1844. Der eg skriv Haaset/Clauset betyr det at eg har vore i tvil om kva eg klarer å tyde. No i ettertid er det truleg Clauset som står, også når det gjeld bustad for faren John Knudsen (Haaset var nok meir ønskjetenking)Sommernes er som Osvald seier ikkje på Otrøya i Midsund kommune, på kartet finn du det i Malmefjorden, nær Hol og Sande.J Julnes skriv at det vart halde auksjon på Klauset store i 1826, lausøyre vart seld, samt 5 kyr. Økonomien i familien var derfor skral. Borna måtte ut i teneste! (Jertru var på Meeg, det er rett over fjorden til Molde) Det er ikkje sikkert sogningane var komne til Sommernes så tidleg som 1827?Eg trur ikkje Berit P og John Knudsen (kven no det er) slo seg ned i Fræna. Sidan Ane Martha dro til Hitra, ville eg leite der først.Knut R Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nettopp på bakgrunn av den siste merknaden til Knut at eg leitte på FamilySearch etter vigde Berit/Bertha Pedersdotter på Hitra, og ''kandidaten min'' referert ovanfor i innlegg #10 (kvar er forresten innlegg #11??), må jo seiast å passa svært so godt. Er det ingen som har tilgjenge til ei bygdebok for Hitra? Eg trur eg vil freista med eit eige tema om det spørsmålet...Med venleg helsing,Lars E. Øyane (loya@online.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

(11) var en melding fra adm i forumet at Asbjørns mailadresse ikke virket.Siden mange av Berits slektninger havnet på Hitra er det vel godt mulig at Lars har funnet henne der. Vet Lars noe om når Sommernesfolket (15)kom flyttene nordover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjeld flyttingi til Sommernes, so var det to huslyder som flytte dit frå Sogn kring 1831:* Christen Torgerson frå Nes i Luster (1808-1889)* Claus Johnson frå Kinserdalen i Hafslo (1791-1854)Christen som husbond og Claus som husmann! Men eg veit ikkje om dette klarar opp i problemet...?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg sendte inn ein førespurnad om bygdebokoppslag på Hitra (tema #36327), og fleire interessante innlegg har klargjort at Bertha/Berit Pedersdotter (Klauseth) verkeleg var ho som gifte seg på Hitra i 1833. Og eg kan ikkje forstå anna enn at Nils Pederson må vera bror hennar!Men nokre av opplysningane som du, Knut, er komen med, er noko ''forvirrande''! Kan du svara meg på desse spørsmåli:* Du seier at Bolla Andersdotter vart gravlagd på Reknes ved Molde 12.1.1890, men har du ein DØDSdato for ho?* So lurer eg på: Ole Christenson, som Bolla gifte seg att med i 1851, veit du noko meir om han (fødsel/død/yrke)? Eg finn korkje Ole eller Bolla i FT1865!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut R Sande

Til Lars Eg må rydde opp i 'forvirringa' eg har skapt: Bolla Andersdtr finn du her ved FT 1865: LenkeDødsdato for Bolla Andersdtr er 24.2 1890. Ole Christiansen var f ca 1898 på Bjørnsund, han vart gift første gong 28.11 1824 med enke Marit Kristoffersdtr Bjørnsund. Som strandsitter og enkemann gifta han seg 12.1 1851 med enke Bolla Andersdtr. Ole døydde på Bjørnsund 11.1 1861.helsingKnut R Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Knut for oppklarande svar! No er det forsovidt berre ein detalj att med omsyn til Ole Christenson - eller Christianson, som namnet synest vera:FT1801 syner berre ein kandidat i dåverande Aukra prestegjeld, og han var 3 år busett med foreldri sine, Christian og Johanna, plassfolk på Brunvold i Aukra sokn. Eg går ut ifrå det må vera han...? FamilySearch syner han vart døypt i FRÆNA 21.1.1798!Nok ein gong ein stor takk for hjelpi!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn Schjølberg

Det er alltid slik at svar på ett spørsmål lager ti nye spørsmål. Så også i dette tema. Jeg har fått svar på det som var utgangspunktet for debatten, og en masse nyttige data som det vil ta tid å registrere. Jeg er fremdeles opptatt av John Knutsen, men det kan vel bli et eget tema.Jeg finner det riktig å gi til beste litt om den person som var opphavet til temaet Anne Martha Johnsdatter. Debatten forteller oss at hun trolig kom til Hitra sammen med sin mor, og evt onkelen Lars, langt tidligere enn jeg hadde regnet med - kanskje 1829 eller like etter. Hun konfirmeres i Fillan krk på Hitra 22 sep 1844 og kirkeboken bekrefter her det vi vet fra før.Anne Martha blir gift 26 juli 1850 på Hitra (KB Hitra 634A05, nr 16/1850) med Fredrik Hans Johan Johannessen, f. 3 juli 1820 på Hitra. Familien bor på gården Breivik i Barmfjorden resten av sitt liv. De får 8 barn, hvorav 6 vokser opp og stifter egne familier. Anne Martha dør som kårenke på Breivik 28 februar 1911 av alderdom. Hennes mann døde 30 oktober 1895.Jeg takker alle aktører i debatten hjertelig for hjelpen så langt! og er glad for at også andre ser ut til å ha hatt nytte av den. Kanskje dukker det opp noe mer.M v hAsbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.