Gå til innhold
Arkivverket

[#36289] Røros-slekter - Margrete Olsdotter Spell og Ingeborg Ingebrigtsd.Brue

Gjest Erling Myrbostad
 Del

Recommended Posts

Gjest Erling Myrbostad

Jeg håper å kunne få hjelp på noen aner på/ved Røros som jeg ikke kommer videre på. Disse er:1. Margrete Olsdatter Spell, f. 1724, d. 1783. Ho var gift 24.5.1746 med Jens Jørgensen Rugldal eller Kroken, f. 1719,d. 1755. De bodde på Nordre Kroken ved Røros, men jeg har ikke lykkes med å finne ut hvilken Ole Spell Margrete er datter av, eller hvor hun er fra på Røros.2. Ingeborg Toresd. Brue, f. 1722, d. 1788. Ho vart gift med Adam Bierken, f. 1721, d. 1787 i hus 145 på Flanderborg. Ho skulle være datter av Ingebrigt Toresen Brue, f.1671, d. 1739 og kona Margrete Pedersd., f. cirka 1679, d. 1733. Men jeg har ikke funnet ut hvor denne familien holdt til, heller ingenting lenger bakover.Hjelp/tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Du finner noe om Spell-slekta på tema 33400, søk ellers på Røros her i forumet, så kanskje det kan være gjemt mer under andre tema.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Hei!Ingebrigt Toresen Bru er vel ikke i manntallet 1701, men han er kanskje bror av den Oluf (Toresen)Brue som var 32 år i manntallet, gift med Berit Ernstsdatter (ca 1669 - 1760)og med en sønn Anders 1 år?Kona til Ingebrigt T. B. døde i 1733 36 år ifølge kirkebøkene på RHD. De fikk en datter Malena i 1729 og Johanna i 1732. Her finnes Anders Olsen Bru som fadder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Myrbostad

Hei, og takk for innlegget.Ja, mye tyder på at Oluf Toresen Brue var bror til Ingebrigt Toresen Bru, men har ikke en sikker bekreftelse på dette.I tillegg til Malene f. 1729 hadde Ingebrigt T og kona Margrete også ei Malene, f. 1726, d. 1728, og altså Ingeborg, f. 1722. Jeg antar at det er flere søsken født før 1727, men har ikke hatt tilgang til kilder på dette. En bror er meget trolig Peder Ingebrigtsen Brue, gift med Karen Jørgensd. Brandum. De hadde i 1763 datteren Margrete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.