Gå til innhold
Arkivverket

[#36325] Fusa- Strandvik.

Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Kan noen hjelpe meg.Jeg har en del personer i Tysnes som skal være født eller kommer fra Rusaas, Revna, dette er 2 steder jeg ikke finner.Sitter med Fusa og Strandvik, bind 2-3, er det steder under andre gårder???? Hjelp.Har allerede sett etter på oppslag av bygdebøker med innhold på ABC-siden, men finner ikke noe der heller.Mvh. Sol Kerry Johannessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg hadde uttrykket meg klart nok, lei meg. Leter etter gårdene Revna, Ruaas. De folka jeg har, står det Fusa på de gårdene, og jeg finner dem ikke.Hilsen Sol Kerry Johannessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

I 1801 finn eg både Revne og Rusaas i Ous (Os) Prestegjeld, Strandvik sokn. I 1900 finn eg begge i Fusa kommune.Eg finn dei ikkje under gardane som er med i Fusabøkene.LenkeNår eg blar i folketeljingane, er det og andre gardar som ikkje er omtala i dei to bøkene. Kva med Fusa 1? Omhandlar den andre gardar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Eide

Jeg vil anta du finner Revne i bind 4. Jeg ser av DIS -Hordaland sitt register at gardene i dette bindet er ikke ført opp. Baldersheim vet jeg er i bind 4, og den garden ligger like ved Revne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere alleDet står 2 og 3 i de to bøkene jeg fikk hjem idag. Så nå får jeg prøve igjen med bok 4, tusen takk igjen.Vennlig hilsen Sol Kerry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til deg for det, er noe sent nå, skal skrive det inn i morgen tidlig, alle er på Tysnes og kommer fra Rusaas og Revna og noe som heter Hiertager.Natthilsen Sol Kerry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg med de jeg trenger oppl. videre om. Isak Eliassen Revna, født 1736 Vågen Hiertager, sønn av: Elias Pedersen Hiertager Haga og h. Cisele Isaksdtr. Havn Fusa.Gift i Strandvik 1761 m. Guro Engelsdtr. Rusaas, Fusa. dtr. av Engel Nilssen Rusaas, Revna og h. Brita Johnsdtr.Kvale, har alt om Brita. Et av Isak og Guro`s 10 barn dtr. Brita blir gift til Tysnes. Om det ikke var for mye arbeid ville jeg hatt oppl.om alle barna. De var jo barnerike. Brita kom fra en søskenflokk på 10 og hun selv fikk 13 barn. Her er mailadr. om du vil scanne over slippe å skrive:solkerry@online.noTakknemlig hilsen fra Sol Kerry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.