Gå til innhold
Arkivverket

[#36334] Karoline Henrikke Walnum Andersdtr og Bjørn Anton Ursin Pedersen

Gjest Per-Olav Broback Rasch
 Del

Recommended Posts

Søker aner til Karoline Henrikke Walnum Andersdtr. Født på Finstad (Leknes).Fikk barn med Villads Olsen utenfor ekteskap og 3 barn med Bjørn Anton Urisn Pedersen. Kan Bjørn komme fra Ursin-slekten?Bjørn er født i 1830 og død i 1911. Han var gift med Mette Benjaminsen før Karoline, og hadde 3 barn i dette ekteskap. Totalt 6 barn.FT1865: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=>Lenke f61860&gardpostnr=95&merk=95#ovreFT1875: Lenke f71860&gardpostnr=15&merk=15#ovreFT1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble noe feil med lenkene. Jeg får prøve på nytt :) Dette er første gang jeg prøver dette, så ha meg undskylt hvis jeg gjør noen flere feil.Søker aner til Karoline Henrikke Walnum Andersdtr. Født på Finstad (Leknes). Fikk barn med Villads Olsen utenfor ekteskap og 3 barn med Bjørn Anton Urisn Pedersen. Kan Bjørn komme fra Ursin-slekten?Bjørn er født i 1830 og død i 1911. Han var gift med Mette Benjaminsen før Karoline, og hadde 3 barn i dette ekteskap. Totalt 6 barn.FT1865: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=>Lenke f61860&gardpostnr=95&merk=95#ovreFT1875: Lenke f71860&gardpostnr=15&merk=15#ovreFT1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Når du får opp det første feltet med navn må du klikke på lenka til den aktuelle personen du er ute etter slik at det kommer opp enda et vindu under det andre. Da kan du klippe ut, eller hva du gjør, adressen. Men som sagt du må først åpne den aktuelle personens lenke. Når du så har klikket på Legg innlegget på plass får du 'Kontroller innlegg' og da kan du åpne lenka du la inn for å se om det ble riktig før du går videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Per Magne Bernhardsen

Bjørn Anton er sønn av Peder Pedersen og Johanne Johannesdatter på Haug i Buksnes.Caroline Fredrikke Andersdatter er født 18.12.1839 på Leknes (eller Finstad) er datter av Anders Pedersen og Elen Bergitte Pedersdatter. Hun døde 26.10.1915 på Horn.I Buksnes bygdebok finner du Bjørn Anton og hans foreldre omtalt.Per M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest Per-Olav Broback RAsch

Hei igjen :DJeg har lett etter Karoline Andersdatter, men mellomnavn(ene) er jeg usikker på. Siden dåpsnavnet er vanskelig å få tak i har jeg brukt konf. hennes. Der er hun nevnt med kun Fredrikke, samme med ekteskapet i 1868. MEN under sitt andre barn heter hun Caroline Petrika Valnum Andersdatter. Og tilslutt finner jeg henne nevnt som Henrikke Walnum enten når hun døde i 1915, eller når hennes siste barn blir født i 1878, har notert det ned fra en kirkebok.Jeg ser at Per bruker Fredrikke.Hilsen Per-Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :DJeg har lett etter Karoline Andersdatter, men mellomnavn(ene) er jeg usikker på. Siden dåpsnavnet er vanskelig å få tak i har jeg brukt konf. hennes. Der er hun nevnt med kun Fredrikke, samme med ekteskapet i 1868. MEN under sitt andre barn heter hun Caroline Petrika Valnum Andersdatter. Og tilslutt finner jeg henne nevnt som Henrikke Walnum enten når hun døde i 1915, eller når hennes siste barn blir født i 1878, har notert det ned fra en kirkebok.Jeg ser at Per bruker Fredrikke.Hilsen Per-Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.