Gå til innhold
Arkivverket

[#36357] Michel Pederson Askerud

Gjest Rune Folkvord
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Folkvord

Hei! Jeg har tidligere lagt inn dette innlegget på 'Generelt' uten at det har vært noen respons. Forsøker derfor å legge det inn under 'Østfold'Hei! Håper det er noen som kan hjelpe meg med å finne opphavet til den nevnte Michel Pederson Askerud. Han ble gift i Hobøl, Østfold 26.11.1773 med enken Olie (Olou) Svendsdt.Tønderud, datter til Svend Larson Tønderud.Jeg har funnet tre barn som er døpt i Hobøl hvor farens navn er oppgitt å være Michel Askerud eje. Else dpt.25.6.1775, Johanne dpt.10.3.1779 og Maria dpt.18.8.1782.Jeg har ikke funnet dåpen til Michel i Hobøl, men i 1764 ble en Michel Pederson Askerud konfirmert i Hobøl, 17 år gammel, (født ca.1747)Ved FT 1801 for Hobøl finner jeg familien på gården Kongsskoug, Michel er der oppgitt å være 59 år gammel, (født ca.1742)Er det noen som har kjennskap til denne familien, og spesielt opphavet til Michel Pederson?Mvh. Rune Folkvord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.