Gjest Karin S. Aaslie Hansen Skrevet Februar 9, 2006 Del Skrevet Februar 9, 2006 Mine olderforeldre Johan Martinius Hansen f. 30.4.1845 og Jørgine Olsdatter f. 9.9.1849 hadde bl.a. datteren Hanna som ble gift Nikolaisen. De skal ha bodd i Drammen og hatt en datter og et par sønner. Noen som vet noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Grethe Flood Skrevet Februar 9, 2006 Del Skrevet Februar 9, 2006 Hvor bodde foreldrene til Hanna? Hvor var Hanna født? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Karin S Aaslie Hansen Skrevet Februar 9, 2006 Del Skrevet Februar 9, 2006 Jeg tror de bodde i Øvre Eiker, kanskje Skottselv. Hanna skal være født i 1891. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Karin S Aaslie Hansen Skrevet Februar 9, 2006 Del Skrevet Februar 9, 2006 Familien forandret etterhvert etternavn til Åsli (Aaslie) etter gården de bodde på (Folketelling 1900 for Ø. Eiker tellekrets 1 gnr 185 bnr 19 Aasli. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gunn Huglen Skrevet Februar 10, 2006 Del Skrevet Februar 10, 2006 Jeg legger en lenke til familien på Aaslie i 1900: LenkeMvh. Gunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Karin S Aaslie Hansen Skrevet Februar 10, 2006 Del Skrevet Februar 10, 2006 Nikolaisen, Hannas mann, skal ha arbeidet ved jernbanen. Han skal også ha vært kinopianist i Drammen. De skal ha bodd i Hestenga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jon Torp Skrevet Februar 10, 2006 Del Skrevet Februar 10, 2006 Dødsfallsprotokollen for lensmannen i Bakke, Øvre Eiker:Marinius Hansen Aasli f. 30. apr. 1845 - død 16. des. 1920 - enke: Jørgine f. Olsen.Barn:1. Hilda, gift med Gulbrand Hulbækvigen i Bakke.2. Karl Martiniussen3. Julie, gift med Hans Frykerud, Rjukan.4. Hans Martiniussen, Ask stasjon, Norderhov.5. Karoline, enke etter Nils Hovde, Vikersund.6. Hanna, gift med Arthur Nikolaisen, Strømsø, Drammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Karin S Aaslie Hansen Skrevet Februar 10, 2006 Del Skrevet Februar 10, 2006 Dette ser artig ut. Mine besteforeldre er Julie og Hans. Dette med Frykerud skjønner jeg ikke. Han het Kristiansen og kom fra Lunner i Oppland. De flyttet etterhvert til Rjukan. Men Hanna ble altså gift med Arthur Nikolaisen. Hvor ble de av etterhvert tro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jon Torp Skrevet Februar 22, 2006 Del Skrevet Februar 22, 2006 Jeg er i fjern slekt med din grandonkel Arthur Nikolaisen - hans etterslekt kjenner jeg. Kanskje de vet noe..... jonpunktumtorpkrøllalfac2ipunktumnet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jon Torp Skrevet Februar 22, 2006 Del Skrevet Februar 22, 2006 Hallo... sorry.... Joda - Hannas etterslekt har jeg i min database. Bare send mail. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Karin S Hansen Skrevet Februar 22, 2006 Del Skrevet Februar 22, 2006 Hallo! Dette var gode nyheter! Mn mail er bioteam@c2i.net - Hilsen Karin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts