Gå til innhold
Arkivverket

[#36886] Oppslag i kirkebok for Domkirken i Bergen gifte 23.juli 1820

Gjest Hans Gangstø
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Gangstø

Fra digitalarkivet finner jeg: Rasmus Rasmussen Libersen 28 år gifter seg den 23.juli 1820 i Domkirken med Elen Johannesdtr. Vil sette pris på å få vite om det står noe om disse opphav, fødested og foreldrenes navn. Mvh Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ungkarl Rasmus Rasmussen Libersen Bagersvend 26 Aar 10-132, Pigen Elen Johannesdatter 24 Aar 10-123. Ingen opplysninger om fødested, ingen opplysninger om foreldre er gitt i kirkeboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Og her er faren Rasmus Libertsen i undersøkelseskommisjonen.[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=berg1804&gardpostnr=4883&merk=4883#ovre>LenkeSom det fremgår her er han uekte sønn av en kjøpmann på Bryggen i Bergen.Jeg antar et det må være Liebert Gerhard Honhorst som du finner blant geseller i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her er ekteskapet mellom Rasmus Libertsen og Gunnild Rasmusdtr.LenkeJeg har imidlertid ikke vært i stand til å finne fødselen hans. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg ser ved en av barnefødslene til Rasmus og Elen, at hun er oppført som Elen Andrea. Da er kanskje dette hennes dåp.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Og da finner du ekteskapet mellom Elen Andreas foreldre her.[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=vigd1663_1&gardpostnr=4882&merk=4882#ovre>LenkeOg de finner du Elen Andrea her i 1801, selv om morens navn er oppført som Christensdtr.For om du ser i samme husholdet befinner også konens broder seg der, Einer Sørensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

Takk til Yngve for oppslag og til Rune som fant løsningen. Jeg hadde funnet Drager Rasmus Libertsen Hundhos som døde i 1821 (KK) men fant ikke sammenhengen. Veldig flott ! Elen Andrea's opphav fant jeg og er rimelig sikker på at det er den som du anfører i innlegg 6 og 7. Mvh Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

Ja der var det ikke mye rikdom å spore. Takk for opplysningen. I og med at Rasmus og Gunhild gifter seg i Fana får jeg ta å låne inn bygdebøkene for Fana og se om de er omtalt der. Mvh Hans G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.