Gå til innhold
Arkivverket

[#36889] Britha Arnesdatter Engeviken f. 1774, Os, Hordaland

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Britha Arnesdatter f. 1774 og broren Daniel Arnesen som er skoleholder og f. 1770, skal være barn av Arne Danielsen og Eli Larsdatter, et par jeg ikke har funnet noe annet enn navnet på.Begge barna er døpt i Os, og når Britha gifter seg med Nils Larsen Smivaagen i 1795 står hun oppført med gardsnavn Engeviken.Både Britha, ektemannen og Daniel er i FT 1801 på Sund prestegard. Daniel allerede i 1788, da han blir gift med Kari Salomonsdatter (oppført Sund).Britha gifter seg igjen i 1805 i Sund, med Hans Johannesen Røytingen (Os?), og i 1822 med Erich Rasmussen Haukeland.Hvis noen skulle ha ytterligere info om disse, ville det vært strålende. Kanskje står de oppført i bygdeboka for Os?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her ser det ut for at hun blir döpt: [url="http://www.familysearch.org/Eng/search/igi/individual_record.asp?recid=500220365763&lds=1&region=12&regionfriendly=&juris1=Norw&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Norway&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeOg dette er vel broren: LenkeKanskje det står noe om faddere, osv. i kirkeboka?Det er en Arne Danielsen födt i Strandbarm i 1739, kanskje verdt å sjekke for det ser ikke ut for at det er noen i Os eller Sund? LenkeDenne ser ut for å bli gift med en Eli, men hun heter Amundsdtr. dessverre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

I følgje band 2 av bygdesoga for Os kommune vart Hans Johannesson Røttingen, f.1776 i Os (frå Røttingen i Os) gift med ei 'Brita Arnesdtr. Taranger frå Sund' i 1805. Og Hans var son av fiskar og bonde Johannes Johannesson Røttingen, f. Spansteigen i Os (1730 - 1807) og kona hans, Magdela Olsdtr. Røttingen (1735 - ca. 1810).Hans Johannesson var i følgje bygdesoga første gong gift i 1803 med ei Berta Marie Klausdtr. frå Bergen som døydde same året i barsel ved tvillingfødsel. Du finn - eller har truleg allereie funne - meir om denne mannen i Sund.Staden Engevik (som du nemner) finnest ikkje i dagens Os, men Os var vesentleg større for 250 år sidan: Os, altså det gamle Ous prestegjeld; _kan_ vel anten vera garden Engevik i det noverande Fana, Fana sokn; eller Engevik i Sævareid, Strandvik sokn, Fusa prestegjeld; - eg veit diverre ikkje kva som er mest sannsynleg.Konsultér difor bygdebøkene for høvesvis Fana og Fusa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode innspill, begge to!Undres på om Eli Amundsdatter i Strandebarm, og Eli Larsdatter som var gift med 'min' Arne Danielsen er samme likevel, at det kan være feilskrift?Under Engevik i Fanaboka er der nevnt en Hans Danielsen Kuven, men han var født 1808, ellers ingen som kan 'passe' med denne slekten ved første øyekast.Smivågen, da? Noen som kjenner dette gardsnavnet?Brithe Arnesdatter flyttet til Taranger med sin første mann, og bodde der med sine to neste, men Austevoll Gard og Ætt har ingenting om opphavet hennes.Hmmm. Hvordan pusle seg videre her, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Som nemnd i innlegg (3) er det berre to aktuelle gardar med namnet Eng(j)evik i gamle 'Ous', og det er altså den i Fana og den i Strandvik (Fusa). Eg ser òg at det er ein stad Engevik i Fitjar, ikkje langt frå Sandvikvåg. Men dersom Britha Arnesdtr. kom frå Fitjar, så blir vel nemninga 'født i Os' heilt feil? Eller misforstår eg noko her :-)Personleg trur eg at garden Engevik i Fana, ikkje langt frå kommunegrensa (garden grensar til Os) er den rette: - Dette av di at i databasen 'Døde i Fana 1712 - 1799' finn du blant anna ein Arne Arnesen Engevig som d. 30 nov 1779, '46 aar'.Kanskje denne Arne er ein farbror eller ein eldre halvbror av den omtala Britha Arnesdtr.?? Merk elles at det diverre ofte er sparsomt med personopplysingar i Fanabøkene.Når det gjeld Nils frå 'Smivågen', så har eg no lokalisert opphavet hans: Smievågen er i Os, ein nedlagt husmannsplass under Molda (Moldegård) i Os, Os sokn av Os prestegjeld. Staden Smievågen tilhøyrer framleis garden Molda.Eg sitérer frå bygdesoga for Os, band 3, s.628-629:'Lars Nilsson Vågen, f.ikr 1730, bygsla bruket etter faren i 1761 (Faren Nils Olson d.1763. Mora Marta Sveinsdtr d.1780). Lars G.1759 brita Mikkjelsdtr. Kuven, f.1734. Born:Peder, f.1761, d.ug.Nils, f.1764 g. Brita Arnesdtr. Engjavik, NB!Lisbet, f.1768, d.ug 1808.Kristi, 1774, ug.Mikkjel, f.1776, sjå nedanfyre.Lars var smed likeins som faren og farfaren hadde vore det, og plassen vart både skriven og kalla *Smievågen*. Lars var namngjeten i bygdi for den svere styrken sin, men han sat smått i det. Han døydde i 1808 og kona i 1818.Mikkjel Larsson Vågen (Smievågen), f.1776, festa bruket etter faren. G.1801 Marta Hansdtr. Molda, f.1775. Born:Hans, f.1801, Brita, f.1802. Tvo born døydde unge.Mikkjel var smed likeins som faren. Han døydde alt i 1803. Borni måtte tidleg ut og me finn dei ikkje att i Osbygdi.'Jamfør elles FT 1801 for Ous, leit opp plassen 'Smedevaagen' for å finna Mikkel og foreldra hans der.Eg veit sjølvsagt ikkje om kva Nils Larsson Smievågen sysla med etter at han kom til Austevoll, men dersom han var smed som broren og forfedrene, så kan du vera rimeleg trygg på at enno ei brikke i puslespelet er på rett plass :-)Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Då eg skreiv innlegg (3) burde eg kanskje ha tatt med at du sjølvsagt kan finna meir om foreldra- og søskena til Hans Johannesson Røttingen, f.1776; i Ossoga band 2, s.400-401, 404, 408, 413, 113 og fleire andre stader.Og det er herved gjort -.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde virkelig gå til anskaffelse av bøkene, det har jeg tenkt mang en gang. Kjøpte Fanabøkene brukt via BA, den gang band IV ikke var å oppdrive. Kanskje en annonse hadde gjort susen igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Heidi, det er ikkje vanskeleg å få tak i bygdebøkene for Os:- Ta kontakt med kundetorget til Os kommune, dei har nemleg bygdebøkene til Nils Tveit (Bygdesoga for Os band I-III, utgjeve 1932 - 1941) pluss det kulturhistoriske bandet som kom i 1980. Bøkene kan kjøpast enkeltvis eller samla. Prisane er vel heller ikkje direkte avskrekkande.Kommunetorget er i 1.etasjen i rådhuset på Osøyro.Hugsar ikkje telefonnummeret til Os kommune i farten, men her er no i alle fall e-postadressa deira:http://www.os.hordaland.no/ewayTerje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.