Gå til innhold
Arkivverket

[#36896] Berte Annaniasd f 1865 i Fjell

Gjest Signe Marie Solheim
 Del

Recommended Posts

Her er Berte Annannniasdatter som 9-åring sammen med moren, Brite Nilsdatter, i 1875: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f71246&gardpostnr=283&personpostnr=1754&merk=1754#ovre>Lenke Jeg har flere spørsmål rundt Berte som dere sikkert kan hjelpe meg med:1. Kan det være moren hennes som blir født her? Lenke (Brite Nilsdatter er tjenestepike på Ågotnes i 1865 også, og da står det at hun er født i Manger).2. Hvem var far til Berte Annaniasd?3. Hadde moren flere barn? Hun var jo ikke gift, og hun var godt over 40 da Berte ble født, så det er vel lite sannsynlig, men...?4. Hvem var Berte gift med? (Hun var fremdeles ugift som 34-åring i 1900. Da var hun tjenestepike hos den samme familien som moren hadde vært hos):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det ser ut til at BN døyr på Ågotnes 2812 1898, f. 1824 i Herlø. Då er der fire kandidatar:1111 Brite 1111 Huus. Nils Michelsen Mari Lassesdtr Berland 18211508 Brite 1808 Gdbr. Niels Ingebrchts. Oline Jonsdtr søre Sælle 18221908 Brite 2008 Gdbr. Nils Mons. Giertru Olsdtr Rosnes 1825 æ0612 Brite 1112 Gdbr. Nils Johannes. Ely Nilsdtr Rosland 1825 æHugs at Herlø/Manger gjekk på tvers av øyane den gongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Polden

Berthe, fødd 26 april 1866, døpt 27 mai, foreldre tjenestepige Berthe Nilsdatter Ågotnes, som barnefader oppgivet tjenestedreng ungkarl Ananias Mikkelsen Ågotnes. Dette står i klokkaren si kyrkjebok, MF Fjell KLOK A1, fol 39.Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha! Til Bjørn: Jeg har lett etter kandidat 1 og ikke funnet henne andre steder. Nå får jeg lete etter de andre, og se om jeg kan utelukke dem... Mvh Signe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Turøy

På ditt spørsmål nr. 4 er svaret at ho gifta seg 26. juni 1901 med Thomas Olai Olsen Eide (Fjell). Han var son til Ole Thomassen f. 1840 Eide og Anna Larsdatter f. 1845 på Landro. Om Tomas Olai og Berthe fekk born, veit eg ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Polden

Ho vart gammal, Berthe, her er dødsfallet Lenke Eg har mannen hennar i min slektsdatabase, og eg har kyrkjebokfilm, so no skal eg leita litt, om ho fekk born i dette ekteskapet.Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Magne!No har eg funne kandidat nr 2 død i 1828: Lenke (eg finn familien i Toftevåg i 1825).Så da reknar eg det som nesten sikkert at mor til Berthe Ananiasdatter var Brithe Nielsdatter - datter til Nils Mikkelsen og Mari Lassesdatter. Dersom de meiner det er litt forhasta, så gi meg eit ord.. :) Hjarteleg takk for all hjelp så langt! Mvh Signe Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.