Gå til innhold
Arkivverket

[#36922] Inger Maria Nilsdatter f. 1829, Rømmingen , Hedrum , ektefelle?

Gjest Gunn Huglen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Inger Maria var eldste søster av min oldefar, Jens Nilsen. Begge født på Rømmingen i Hedrum av foreldre : Nils jensen og Marthe Mikkelsdatter.I bygdebøker for Hedrum står det at hun flyttet til Stokke i 1855. Har prøvd å finne ut hvor hun var i 1865.Fant en Inger Maria Nilsdatter i passe alder gift i Stokke , med familien her: LenkeProblemet er at hun er oppført født i Stokke som ektemannen.På IGI finner jeg Inger Marie Nilsdatter , med far , Nils Jensen , g. 11 jan 1856 i Stokke med Johan Andersen.Lurer på om noen har mulighet til å slå opp denne vielsen i kirkebøker. Kan hende det der vil stå om Inger Maria Nilsdatter er f. i Hedrum. ( Farsnavnet og alder på Inger Marie passer bra, men om det er rett dame er jeg ikke helt sikker på?)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn den vielsen jeg fant i 1856 mellom Inger Maria Nilsen og Johan Andersen. Her er ført opp begge fedres navn, så det er kan hende mulig å finne ut om det er den rette Inger Maria som gifter seg her? Lenke Håper på at noen har lett tilgang til kirkebøker for Stokke?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Skjelland

Hei GunnDen aktuelle kirkeboken for Stokke er nylig lagt ut. Her finner du vielsen og at Inger Marie er født i Hedrum. LenkeLykke til videre!Mvh. Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Tusen takk for hjelpen, Solveig. Jeg hadde ikke sett at vielsene for Stokke var registrert i Digitale kilder.Da er det ingen tvil om at dette er min oldefars eldste søster, som gifter seg her. Hun er oppgitt fra Hafallen i Hedrum, og Rømmingen var nettopp under Hafallen. Altså en feil i registreringen av fødested i 1865 for Stokke.Jeg er veldig glad for at du fant dette for meg! Jeg holder for tiden på med å sette sammen en liten slektsbok om min oldefars liv. Der vil jeg gjerne ha med så mange opplysninger som mulig.Kjempefint at så mange kirkebøker fra Vestfold etter hvert er registrert og digitalisert.Jeg har hatt flere funn av min slekt i disse kildene etter at det ble lagt ut.Gladhilsen fra Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.