Gå til innhold
Arkivverket

[#36935] Fosterbarn Martine Hoff til Amerika med Fam.Aarønæs i 1890 via Bergen

Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

Under Dig.ark. Emigrantar frå Bergen 1874-1930 finner jeg Martine f.1884 i Molde, som fosterbarn hos familien; Fredrik Johannesen (Aarønæs) gift,f.1848 Bolsø, bosted Frænen. Og Maren Ellingsdatter (Aarønæs) gift, hustru, f.1860 Molde,bosted Frænen. Sted; Bergen 28.august1890. Linje; Cunard. Noen som kan fortelle noe hvordan det gikk med disse og hvor de dro. Har de kjent etterslekt noe sted spesielt Martine?Hilsen Nyskjærrig, Gunnaar A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Finner en familie i Minnesota som muligens kan være aktuellCencus 1900 Wilkin Co AkronJohanson Fredrik b.Jan 1848 Johanson Maren b.Mar 1860 Johanson Tillie, Daugther, b.Nov 1884Maren har født ett barn,ett barn leverDisse immgr i 1890Det er jo mange likheter med navn og årstall her, men det kan jo være tilfeldig Kanskje Martine skiftet navn til TillieMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Solveig. Dette er sikkert familien jeg spurte om. Martine er født 17.11.1884 så det må være hun som har skiftet navn. Dette er søsteren til min oldemor Antonette Martine Hoff f. 01.10.1877 som ble borte i 1900.og som jeg har etterlyst. Kan du se om der finnes spor av henne da jeg har tro på at hun har reist over til amerika også.MVH Gunnar A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Har sett litt på de scannede kirkebøkene på nettTrondheim/Vår Frue 1895-1910 DødeOg her dukker det opp en Antonette Hoff f. 1877 i Molde, Ugift ,TjenestepigeHun døde 5 juni,gravlagt 12 juni 1900Hvis du ser på side 39 innføring nr 36Dette er vel muligens din Antonette ?Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Solveig. Dette er utrolig. Du vet ikke hvor mye jeg har lett etter henne og vært inne i kirkebøkene og andre steder.Til og med i Vår Frue, men da for å se etter andre.Hun hørte til i ILA så den har jeg snudd opp og ned. Det er på øynene man blir først blind. Dette er henne og det er forundelig men Oldefar fant jeg for en uke siden. Takker og bukker Gunnar A. Myhre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.