Gå til innhold
Arkivverket

[#36942] Hans L. Blix' kone: Litteraturhenvisninger

Gjest Frank Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Johansen

Har nylig oppdaget at jeg stammer fra sogneprest Hans Lauritzsøn Blix i Bodin. Blix'ene har jeg lest om i f.eks. NST, så den er grei.Men jeg forstår at det finnes forskjellige teorier om hans kones forfedre.Hans kode var Ingeborg Svensdatter (1603-1688). Hun var datter av borgermester og rådmann i Trondheim - Sven Andersen (-1627) og kone Marite Hansdatter (-1651). Rådmannens forefedre har jeg ikke funnet noe om, men om Marite Hansdatters forfedre finnes det i hvert fall to forskjellige teorier på diverse nettsider.Kan noen henvise meg til litteratur der Marite Hansdatters eventuelle avstamming blir drøftet?mvh FranK H. Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Th. Norum har skrevet om slekten Blix fra Jämtland/Norge. Der finner du også andre slekter. Det finnes også et fint register i boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Marius Larsen

Har sett en teori om at Maren (Marit) Hansdatter er datter av Hans Caspersen Gamshard. Er denne forkastet, eller?Noen som har funnet ut noe om denne Maren/Marits opphav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.