Gå til innhold
Arkivverket

[#36959] Anne Larsdt. f.1760 og Gunder Stensen f.1757, Meldal

Gjest Terje Vaagan
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Vaagan

Hei !To av mine forfedre er Anne Larsdt. f. ca 1760 og Gunder Stensen Åmotsagen f. 1757 i Meldal. Ekteparet var brukere i Ner-saga, Åmot i Meldal.Noen som vet noe om Anne sine forfedre ? Hun var kanskje utenbygdes fra ettersom at Meldalsboka ikke har noen opplysninger rundt henne. Er interessert i alle opplysninger ang Anne Larsdt. f. ca 1760.På forhånd takk. Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Gunder Stensen Åmotsagen var gift 5.7.1789, Orkdal,med Anne Larsdt. Lisbetsæter (Byesæter), f. 1760, Skaun, Kråkset. Hennes foreldre var Lars Larsen Lisbetsæter (f. Klefstad, Hølonda), f. ca. 1728, død 1773, og kona Ingeborg Nilsdt. Almkleven (Sundset), f. ca. 1730, Hølonda, d. 1808. Lars og Ingeborg ble gift på Hølonda i 1759.Du finner mer om disse på side 392, bind 2, Skaunaboka (Byasætra/Lisbetsætra).Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Vaagan

Hei Inger !Takker igjen for opplysninger. Har ikke sjekket det som du skrev i innlegget, men jeg rekner med at det stemmer. Hølonda-bøkene har jeg selv, Skaun-boka får jeg låne på biblioteket i kveld.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Vaagan

Hei Inger !Takk for tilbudet, men det skal du slippe å gjøre. Tenkte meg til biblioteket likevel iløpet av uka, så da jeg kan ta turen dit i dag. Skal låne et par andre bygdebøker også - Frostabøkene - har ei gren som stammer derfra også.Du har allerede funnet en del aner til meg, kanskje kommer du til å finne flere også, så jeg er godt fornøyd med det jeg. Men som nevnt tidligere så takker jeg for tilbudet.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.