Gå til innhold
Arkivverket

[#36988] Gjert Mumme, prest i Hemne død 1691

Gjest Per Øverland
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Øverland

Jeg har lenge forgjeves søkt etter Gjert Mummes foreldre og slektsbakgrunn. Om hans barn og etterkommere har jeg funnet mye. Hans store og interessante skifte fra 1691 er det første geistlige skifte i Fosen fogderi. Han kan være enten av den eldre presteslekten i Vendsyssel eller av tøømerhandler slekten Mumme i Romsdal og på Nordmøre, men jeg har ikke greidd å finne bevis for noen forbindelse. Den yngre presteslekten Mumme i Vendsyssel er hans sønn Christopher Mummes etterkommere på 1700-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Øverland

Odd Brede! Takk for opplysningene som jeg vil gå grundig gjennom! Jeg kjenner nok det meste av dette fra tidligere. Min interesse er først og fremst Gjert Gjertsen Mummes forfedre. Jeg er selv etterkommer etter datteren som ble gift på Røv i Surnadal. Det skulle være flott om det kunne bekreftes at Hemnepresten stammer fra Mummeslekta i Romsdal. Jeg har tidligere helst villet finne dem i Vendsyssel. Hilsen Per Øverland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.