Gå til innhold
Arkivverket

[#36999] Meyer Christian Aronsen f.19.06.1883 Lyså i Kvæfjord flyttet til Haugesund

Gjest Britt Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Eide

Hei! Håper noen kan hjelpe meg å spore opp etterkommere av Meier. Han er døpt Meier Christian Nikolai Aronsen og født i Lyså, Kvæfjord. Han ble gift med Lydia Petrine Vespestad f. 1884. Når de ble gift vet jeg ikke, men ved dåpsinnførsel av deres eldste barn Magnus Peder Aronsen f. 15.juli 1906 og døpt i Kvæfjord kirke står det at han er ekte. Jeg finner ikke innførsel av deres ekteskap i Kvæfjord, så de ble antagelig gift et annet sted. Etter sigende skulle de ha mange barn og at de flyttet fra Kvæfjord til Haugesund. Meier er bror til min bestefar Johan Torleiv Edvin Aronsen. Det hadde vært kjekt å komme i kontakt med denne delen av familien. mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Kanskje kan disse tre navnene være av interesse? Aksel Meier Lidahl 30.09.1900 18.11.1970 09.09.1971 Vår Frelsers Gravlund 06.053.00B.002 Egil Meier Aronsen 23.08.1918 19.01.1997 23.01.1997 Vår Frelsers Gravlund 06.014.00R.007 Fritz Meier Kristiansen 17.08.1895 02.08.1974 10.08.1974 Vår Frelsers Gravlund 06.020.00E.033 Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydia var i 1961 pensjonist og bodde i Saudagt.16 i Haugesund.Jeg husker at det var en Aronsen i dette huset.Saudagt. 16 har i dag et annet navn/nr. (Sandsgt. 8 b eller c.) Fritz Meier Kristiansen var pensjonist i 1961 og bodde på Gard i Haugesund. Det var en Egil Aronsen som var gift med Petry og bodde i 1961 i Kirkegt. 134 i Haugesund.(Det huset er revet i dag) (Kilde: - Likningsbok for 1961) Skal undersøke mer for å finne noen som lever nå. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Ser ut som kona Lydia var frå Haugesundskanten. det må i alle høve vera henne du finn i ft. 1900 som tenestejente i Haugesund.Lenke Vespestad som gardsnamn fins både i Finnås og Fitjar (Sunnhordland). Sidan Espevær er oppgitt som fødestad på det barnet det er vist til i forrige innlegg kan det kanskje vera snakk om Vespestad på Søre Bømlo.mvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona til Egil Meyer Aronsen lever enda. Siden det er nålevende personer vil jeg ikke legge opplysninger ut på dette forumet, men du kan sende en mail til jo.art@online.no. Da kan jeg sende opplysningene til deg på mail. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Eide

Hei! Takk for flott respons. Johan jeg skal sende deg en mail. Til innlegg nr.2 Jeg kjenner ikke disse navnene.To av dem har andre etternavn, men hører kanskje til i slekta? Jeg er også usikker på hva datoene og tall står for. mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest beate hanssen

har snakket med min far, og han mente at Meier hadde to døtre som hete Anna og Marit. De andre visste han ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.