Gå til innhold
Arkivverket

[#37003] Ole Pedersen g.m Marit Halvorsdatter, Øier, Oppland

Gjest Anita Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Hansen

Hei. Søker foreldrene til Ole Pedersen f.ca.1825 og hans kone Marit Halvorsdatter f.ca.1825. Begge to ble født i Øier, Oppland. Her er en lenke til familien i 1865: LenkeTror vielsesdatoen for Ole og Marit er 27.04.1847 i Øier Pr.gjeldHåper noen kan hjelpe meg!Mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Olav Skaug

Kirkebok for Øyer-Tretten nr. 1842-1857Ægtevidede 1847 Nr. 5 27/4 Ungkarl Ole Pedersen, F.sted: ved Jonsgaard, Oph.sted: paa Præstegaard, 23 Aar. Brudg.s Fader: Peder. Gift med Pige Marit Halvorsdatter, F.sted: ved Stalsberg, 30 Aar. Brud.s Fader: Halvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Hei.Fant under viede i Øyer.Ole Pedersen, bor Prestegaard, ung, fødested ved Jonsgaard, 23 år.Marit Halvorsdatter, fødested ved Stalsberg, 30 år.Viet 27.4.1847. Forlovere: Ole Stalsberg og Kristen Moshusstuen.Eva :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det var merkelig. Kanskje skrev du noe feil. Jeg har prøvet igjen og det virker helt fint. Du skriver bare 1847 og Ole Pedersen og så søker du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Ole Pedersen f. 9.3.1824 v/Johnsgård - foreldre: Peder Jensen Bjørgerønningen, Fåvang f. 6.10.1793 død 15.3.1826 v/Hjelmstad, Tretten gift 14.11.1819 på Tretten med Kari Olsdatter Hambakken, Fåvang f. 4.12.1796 død 1824 v/Johnsgård. Faren gifta seg 2. gang 4.4.1825. Ett barn ble født i det korte ekteskapet. Faren hadde også et utenomekteskapelig barn før han gifta seg.Marit Halvorsdatter f. 13.6.1817 v/Stalsberg - foreldre: Halvor Olsen Kråbøl f. 23.9.1783 Kråbøl, Tretten død 18.5.1854 v/Stalsberg gift 7.7.1814 med Lisbet Olsdatter f. ca. 1780 død 6.7.1817 v/Stalsberg. Marit hadde en tvillingsøster Oline, men hun levde bare noen måneder. Faren giftet seg 2. gang 31.5.1818, men jeg tror ikke det ble noe barn i det ekteskapet.Mvh Tordis Trønnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Hansen

Hei Tordis! Takk for hjelpen! Men jeg har problemer med å finne Peder Jensen og Kari Olsdatter på 1801-tellingen. Tror jeg fant riktig Lisbet Olsdatter her; LenkeHvor fant du disse opplysningene?Mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Peder Jensen og Kari Olsdatter finner du under Ringebu kommune i 1801 - begge på plasser under Bjørge. Jeg er ikke 100 % sikker på hvem denne Lisbet Olsdatter er så derfor har jeg sluttet ved henne. De opplysningene jeg har er hentet fra kirkebøkene for Øyer/Tretten. De er skrevet av og utgitt i bokform. Det samme gjelder for Fåvang/Ringebu. Mvh Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Hansen

Tusen takk for hjelpen! Har du mulighet til å kanskje finne ut noe videre bakover? Setter stor pris på all hjelp jeg kan få! God natt!Mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Jeg har en del bakover på Halvor Olsen Kråbøl. Peder Jensen og Kari Olsdatter har jeg kun lagt inn foreldrene. Som tidligere nevnt har jeg ikke noe på Lisbet Olsdatter. Vil du ha det jeg har så må du enten gi meg E-mail adressa di eller så må jeg har din postadresse. Hvis det var mulig kunne jeg tenkt meg å få etterslekt på Ole Pedersen og Marit Halvorsdatter noe jeg regner med at du har. Den linken over er jeg ikke sikker på om du finner noe dødsfall på Kari Olsdatter. I såfall må hun være død/begravet i Ringebu/Fåvang og det tror jeg neppe. Enkemannen gifter seg igjen 4.4.1825 på Tretten. Mvh Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Hansen

Hei Tordis! Min mail-adresse er anit5@online.no. Jeg har noe av etterslekten til den ene datteren(Karn Olsdatter) til Ole Pedersen og Marit Halvorsdatter. Det er henne jeg slekter til. Kan lage en oversikt til deg på de jeg ihvertfall er sikker på. Jeg fant ikke noe på den linken over.Mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.