Gå til innhold
Arkivverket

[#37029] Mons Olai Nilsen g.m. Marthe Kari(n)e Knudsdt. Eide i Sund. Hvor kom han fra?

Gjest Yvonne Trengereid Eide
 Del

Recommended Posts

Mons Olai Nilsen ble i 1879 gift med Marthe Kari(n)e Knudsdt. Eide i Sund. De fikk bl.a. sønnen Knud Olai Monsen Eide (1833-1937).Bosatt Eidesjøen / Sund.Jeg trodde jeg hadde kontroll på at Mons Olai Nilsen var fra Mælingen og sønn av Nils Monssen Mælingen og Ingeborg Christensdt. Troeland, men er det mulig at han egentlig var fra Hamre?Finner info om ham med dette stednavnet etter etternavnet.Noen som kan hjelpe med å finne ut mer om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Kirkeboka sier at faren var Nils Olsen og at Mons Olai var født i Hamre pr.gjeld.(se skannedekirkebøker) Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Mons Olai Nilsen var født 1851 i Hamre i Sund. Foreldre var Nils Olsen Hamre (1801 - 1856) og Anne Nielsdtr. f Hummelsund (1811 - 1861)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Yvonne - Mons og Marthe er mine oldeforeldre. Hvilken forbindelse har du til disse? Som sagt, ta gjerne kontakt...;) Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt kontakt med Lars, men om flere lurer på hvor jeg kommer inn i bildet ang. Mons og Marthe, så er jeg gift med en av deres tippoldebarn. Altså såkalt 'inngiftet' i slekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Oddvar. Ja takk, bilder er mer enn velkomne. Har veldig lite informasjon og absolutt lite bilder fra den siden av familien. Mvh Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.