Gå til innhold
Arkivverket

[#37036] Foreldre til Anders Jespersøn Kvithovdneset, ASKØY

Gjest Inge Follesø
 Del

Recommended Posts

Gjest Inge Follesø

Jeg fikk igår god hjelp til å finne foreldre til Synneve Heinesdatter og er nå på jakt etter opphavet til hennes husbond Anders Jespersøn. Han ble født 1702 på Kvithovdneset, Hetlevik på Askøy. Jeg har jaktet på mulige Jespere uten å finne noen rimelige 'match'. Er det noen der ute som kan hjelpe meg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Korleis veit du at han er fødd på Kvithovdneset?Den einaste Jesper som eg finn som kan høve, er han det er skifte etter her: LenkeDu kan jo prøve SAB om der står kven som arvar han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Det finnes i hvert fall en aktuell kandidat i Jølster: Anders Jespersen døpt 17. oktober 1704 i Jølster. Foreldrene hans var Jesper Sjursen Flatjord f. ca. 1650 (51 år i 1701) og kona Brita Andersdatter. Mvh. Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Follesø

Bjørn : Jeg vet nok ikke at Anders er født på Kvithovdneset, men jeg fant det oppgitt i Family Search IGI.Kenneth : I den samme indeksen finner jeg 'din' Anders, men der er samtidig dødsdato oppgitt til å være i 6.juli 1727 - noe som stemmer dårlig med at han var med og befolket Hetlevik helt til 1764.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

FS IGI er inga truverdig kjelde, om kjelde i det heile. Når det gjeld fødde på Askøy, vart dei døypte i Domkjerka i 1702 - og for den finst det ikkje kyrkjebøker på den tida. Difor finst det ikkje dokumentasjon for at han var fødd der. Det næraste ein kjem, er manntalet i 1701, og då er der ingen Jesper på Hetlevik. Altså må denne Jesper ha kome frå ein annan stad - om han i det heile kom til Askøy nokon gong. Alternativt kom AJ til Askøy frå ein annan stad - og Jølster var ein av dei stadane tilfluttarane til Askøy kom frå tidleg på 1700-talet. Difor lyt ein utelukke Jølster før ein ser seg om i verda etter alternativ. Førebels kan eg ikkje seia kva som er rett i denne saka. Men eg lit ikkje på opplysningane i FS. Dei kan sjølvsagt vera rette, men det er ingen dokumentasjon. Difor lyt vi leita vidare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Anders Jespersen vert gift med Else Knudsdtr. i DK 1733. Han er då bonde. Dei får fleire born i Askøy før ho døyr og han vert gidt oppatt med Synneve Henriksdtr. Her fyrste vigsla: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Turøy

Eg veit ikkje noko om opphavet til Andres Jespersen, men har litt om sonen som også heitte Jesper Andersen (f. 1748 på Hvidhovdnes), dersom det er av interesse. Han vart gift med Brithe Nilsdatter Turøy og flytta til Turøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Follesø

Takk for bidragene begge to. Jeg er klar over at jeg beveger meg i en tidsperiode der en må være litt heldig med geografien for å finne rette dokumentasjonen.Tore : Tar gjerne imot det du har om den neste Jesper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg vet ikke om det har noen sammenheng, men Jesper Andersen Nedre Kleppe var fadder ved dåp i 1723 til Ole Andersen Nedre Kleppes barn.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland
LenkeSå vidt meg bekjent begynner ikke man å føre dødsfall i kirkebøkene for Jølster før i 1731, så jeg ville ha sett i gards- og ættesogen for Jølster av Joleik. Ofte står det i militærrullene på 1700-tallet hvor folk ble ut av. Så du kan jo sjekke militærrullene fra Sunnfjord som befinner seg på SABMvh.Kenneth Bratland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Om dette er den samme Anders Jespersen som du finner gift to ganger i kirkeboka for Askøy, så gifter han seg i så fall første gang her.LenkeI døpte med faddere i Domkirken 1719-1740 finner du Anders og Else som foreldre fire ganger. Peder døpt 11.01.1733, Birte døpt 24.07.1735, Niels døpt 25.03.1737 og Mons døpt 07.03.1739. Ved en av disse barnedåpene står han oppført som bonde i Hetlevig. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Turøy

Beklagar at eg ikkje har svara før. Er for tida ute og reiser i den store verda. Akkurat no sit eg i Auckland på New Zealand og her er det meste ’snudd på hovudet’. Til dømes er det høgsommar her. Dessutan er det 12 timars tidsskilnad.Eg har ikkje alle data tilgjengeleg her, men noko har eg. Jesper Andersen Hvidhovdnes / Turøy og Britha Nilsdatter Turøy fekk 7 born, men berre to av borna levde lenge nok til å få etterkomarar etter det eg kan sjå. Eg ser at det også er etterkomarar på Follesø.Dersom du sender meg epostadressa di til tturoey(alfakrøll)c2i.net skal eg sende deg dei 6 sidene med etterkomarar eg fekk ut av slektsprogrammet mitt.MvhTore Turøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renathe-Johanne Wågenes

Følgende står skrevet i (Nordhordland Tingbok 39b folio 160) Justitz Raad Niels Knagenhielms udgivne Bøxel Sædel til Anders Jespersøn Diuvig paa 18 merker Fiskes Land skyld udi Gaarden Hetlevig, som forige Opsidder Anders Siursøn for Ham opsagt haver. Datert Hoops gaard d/en 20 April A/nn/o 1733.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Dette var interessant. At Anders Jespersen kjem frå Juvik, kan tyde på at han er son av Jesper Andersen i Juvik som går til nattverd saman med kona si to gonger i 1743 og to gonger i 1750 (sjå kommunikantelista for Askøy under geistlege arkiv). Likeeins at han får bygsel på Hetlevik same året han gifter seg fyrste gongen. Anders J. er siste gong til nattverd i 1760-lista. Sidan neste lite er 1769, må han vera død eller flutt før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Follesø

Takk for gode bidrag. Nå betrakter jeg Jesper for å være 'i boks' Nok en gang takk til Tore for videre bidrag som hjalp meg til å fylle 'et sort hull' av Landroslekten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg veit ikkje om eg vil seia at 'Jesper er i boks', for framleis er det eit ope spørsmål kven som var foraldra. Det er verd å merke seg at føremannen på Hetlevik var ein Anders Sjursen - og at Jesper Sjursen i Jølster hadde ein son Anders. Ut frå dette kan ein, utan at eg har dokumentasjon for det, dra den teorien at Jesper S og Anders S var brør - og at Anders J var son til JS og JA var son til AS - og at AJ og JA soleis var syskjeneborn, ikkje son og far. Om ein slik teori nokon gong kan dokumenterast, står att å sjå. Men eg vil i alle høve halda den teorien open til eg finn noko som sler døri att.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.