Gå til innhold
Arkivverket

[#37038] Ingeborg Holmedal, Värmland

Gjest Tordis Trønnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Tordis Trønnes

Jeg søker opplysninger om min manns oldemor, Ingeborg Amalie Eriksdatter Holmedal, født 12.2.1872 i Värmland.Foreldre: Erik Erikson f.ca. 1837 og Karin Eriksdatter f.ca. 1837.Søsken til Ingeborg er: Edvin f.ca. 1863, Kristina f.ca. 1865 og Anders f.ca. 1869.Det jeg ønsker er fødselsdatoer/år for foreldre og søsken. Så håper jeg på å få opplysninger om hennes søsken, eventuelle etterkommere.Mvh. Tordis Trønnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Noen nyttige lenker til søk i Sverige:www.slaktdata.org Svenske kirkebøker gratis søkbarewww.genline.se Bilder av svenske kirkebøker. Avgift.www.genealogi.se Masse informasjon, og et slektsforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna-Karin Rytthet

Om du vet var i Värmland Ingeborg Amalia föddes eller var familjen bodde, så kan jag leta efter dem i Genline. Det finns många socknar i Värmland, så det blir svårt med så få uppgifter som du angivit. /Anna-Karin Rytther

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Ja der er familien. Jeg var inne på den folketellinga for noen år siden, så det er de eneste opplysningene jeg har om dem. Er den folketellinga åpen for alle nå ? Mvh. Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Eriksdotter, Ingeborg Amalia Piga (ogift kvinna)f. 12/2 1872 i Holmedal, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 11/12 1894 från Hån Övre Åckra, Töcksmark, Värmlands län (Värmland) till Hamar, Hedmark fylke, NorgeHer er hennes brorEriksson, Edvin Arbetsdräng (ogift man)f. 20/1 1863 i Töcksmark, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 22/3 1892 från Hån Övre Åckra, Töcksmark, Värmlands län (Värmland) till Oslo fylke, NorgeSer ikke de andre. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Anders og Kristina er født i Tøckfors Vestra Fågelviken.Eriksdotter, Kristina Piga (ogift kvinna)f. 29/9 1865 i Töcksmark, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 16/7 1886 från Dalen, Töcksmark, Värmlands län (Värmland) till Rödenes, Östfold fylke, NorgeLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Eriksson, Anders Dräng (ogift man)f. 4/9 1869 i Holmedal, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 26/2 1887 från Pickstad, Holmedal, Värmlands län (Värmland) till Nordamerika usikker på denne karen,et barn er født i Holmedal. Så er det to i Tøckfors så er det Ingerborg i Holmedal. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna-Karin Rytther

Med hjälp av Genline har jag hittat familjen i Töcksmarks socken i Värmland. Husförhörslängd AI:20 Töcksmark 1891-1895, sid 127. Familjen bodde i Öfra Hån i Töcksmark. Torpare Erik Eriksson f 13/5 1863, Holmedal,Värmland Hustrun Karin Eliasdotter f 14/3 1837, Holmedal Barn: Edvin f 20/1 1863, Holmedal Kristina f 20/5 1865, Västra Fågelvik,Värmland Anders f 31/1 1869, Västra Fågelvik Ingeborg Amalia f 12/2 1872, HolmedalVid hustrun Karin står det 'sjuklig'. Ingeborg Amalia urvandrar till Hamar, Norge 11/12 1894. Edvin utvandrar till Kristiania 20/3 1892. Anders flyttar till Silbodal i Värmland 6/2 1893. Dottern Kristina står kvar hos föräldrarna, verkar inte ha flyttat.All denna informationen kommer från Husförhörslängden 1891-95. Finns tyvärr inga senare kyrkböcker att tillgå på Genline. Mvh Anna-Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Kjempebra ! Takk til dere alle. Nå har jeg fått mange opplysningser å 'bygge' videre på. Samtidig bekreftelse på at det finnes mange som flinkere til å søke i nabolandet enn meg.Tusen takk sålangt ................... Mvh Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.