Gå til innhold
Arkivverket

[#37052] Bilder av slekt fra Nord-Norge

Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Her Lenke har Finnmarksbiblioteket lagt ut bilder som eies av en slektning av meg. Hvis du klikker på teksten til ett av de små bildene kommer det frem mer info, samt forstørret bilde.Dette dreier seg mest om min oldefar Michael Julius Michaelsen (1821-1901) og hans barn, samt noen av deres etterkommere, bl.a. døtrenes inngiftede ektefeller:Johan Bjørvig Jacobsen g. med Marie Nicoline Frederikke M. og deres mange barn Harry Ulich g. etter tur med søsknene Elise og Helga M. Emilie (ugift) Gjert Rasch g. med Margrethe M. Fredrik Forberg g. med Ida Kristine Michaelsen Ester Michaelsen gift i USA trolig med Alf Chr. Paulson f. 1876 i Drammen Gudrun Trine Magdalene, adoptert ved fødselen av Hilmers og flyttet til Bergen. Hun er min bestemor og kanskje avbildet som lite barn.Brødrene giftet seg ikke, men det er bilde av dem: Paul Michael Julius Otto Nathanel Richard Immanuel Johannes (John) Konrad JuliusJeg vet ikke om det finnes bilder av alle Michaels tre koner: Anna Nicoline Dahl Petrine Pouline Christensen Anna Oline Olsdtr Kleven (hun er med på et familiebilde)Petrine Pouline Christensens mor, Anne Sørensdtr Sand er det trolig bilde av, samt Petrines søster Christianne Margrethe Christensen g. med Eilert Christian Hansen.Den eldste datteren, Anna Amalie M. ble gift i USA med Daniel Skinner. Det er noen bilder av ukjente, tatt i USA, men jeg vet ikke om det er noen av dem. Ett er av henne.Dr er også bilder av venner og bekjente, samt landskapsbilder m.m. fra Vadsø, samt gruppebilder. Eksempler:Dr. BryhnPetra JensenAdolf Dahl (forbindelse med Michaels første hustru Anna Nicoline Dahl?)Signy BrodtkorbChristian Jacobi og Ragna Wicklund (slektninger/etterkommere)Helga BorgenAnna ReinholdtRagna KiilAlle tips om kjente og ukjente tas mot med takk. Jeg har allerede en god del mer om etterkommere, fødselsdatoer og ting fra folketellingene, men er mest interessert i de ukjente og for eksempel utfyllende info om ovennevnte personer, som kanskje er venner og slektninger til Michaelsen-familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.