Gå til innhold
Arkivverket

[#37068] Hvem var Peder Ferdinand Nielsen, Strømsø ?

Gjest Harald Ullereng
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Ullereng

Lauritz Ferdinand Nielsen, født 27 okt 1867 og døpt 22 Des 1867 i Strømsø kirke. Far: Murersvend og ungkar Peder Ferdinand Nielsen Mor: Pige Laura Amalie Gundersen, Strømsø Kan noen hjelpe meg med å spore opp faren ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Ullereng

Takk for innspill. Jeg er imidlertid ikke sikker på at Peder Ferdinand Nielsen og Peder Emil Nilsen er samme person. Jeg klarer heller ikke å finne ut hvor noen av dem kommer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Den eneste kandidat til Peder Fredrik Nielsen f. ca 1844 i Drammen , jeg fant i ssamme kilde er denne karen: LenkeDu må nok få sjekket kirkebøker for Strømsø, om du skal få dette på plass. Håper noen kan hjelpe deg med oppslag her. Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Ullereng

Alle opplysnger jeg har om murersvend og ungkar Peder Ferdinand Nielsen stammer fra kirkeboka i Strømsø (dåpsregisteret) Se mitt første innlegg. Han er og blir et mysterium. Jeg er ikke overbevist om at han er identisk med den Nilsen som står oppført som Laura Amalie Gundersens ektemann i 1900-tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Fadderne til Lauritz Ferdinand var : konen Maren Kirstine Olsdt., jfr. Gunda Gundersen, Adolf Gundersen, Ludvig Petersen og Niels Pedersen.Niels Pedersen kan vel kanskje være interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Ullereng

Enig. Undersøkte for en tid tilbake. Ingen som kan passe som faren til peder ferdinand nielsen. Den mest sannsynlige var omlag 21 år og fra samme strøk i byen som bruden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.