Gå til innhold
Arkivverket

[#37080] Erich Simonsen og Randi Torchelsdatter, Halse Mandal

Gjest Karin S Aaslie Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin S Aaslie Hansen

Foreldrene til Hans Petter Erichsen, døpt 28.5.1787 Halse, Mandal er Erich og Randi. Når og hvor er de født? Forfedre? Randi er død før 1801-tellingen. Er der noen somvet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Pedersen

Hei Karin ! Erik Simonsen Frosland f 1757 gift 1781 med Randi TorchildsdtrErik : foreldre : Simon Frosland gift med Guri TorchildsdtrHilsen Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Eg har Simon Pedersen Frøysland, 21/11 1746 g.m. Guri Torkildsdatter. Eg har ikkje noe meir om dei. Randi Torkildsdatter trur eg må vere datter til degn Torkild Halkildsen og Karen Larsdatter som budde på Skoftelandsmoen i Sør-Audnedal. Ho blei døpt 28/2 1754 i Valle kirke (Sør-Audnedal) og Hr. Røyem var fadder. LenkeSør-Audnedal bygdebok side 307 og 314. Mora Karen Larsdatter blei 1761 g.m. Gammel Torbjørnsen Fasseland (S-A side 123)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Fjeldsgård

Et sted å lete er det kjendte skiftet på Landø/Spilling 13-4-1640 (På RA dep. fra Leif Spilling om jeg husker rett)Skiftet finnes i et ikke helt riktig sammendrag i depositum fra Erik Torp, nr. 163 på SAK.Her treffer vi Giellou Gasesdotter Frøysland (Datter til Gase Olafsson Gangså, se Øyslebøboka) g1m Nils Sivertsen Vestre Haaland, g2m Ansten Simensson da på Østre Skogsfjord.Jeg har ikke undersøkt om Ansten har etterkommere, men det ville forundre meg om ikke det er her du skal lete.Hvorledes Torkel kommer in vet jeg ikke, men det er nok av forbindelser å lete i, bl.a. med utgangspunkt i ovennevnte skifte, samt Torkel-navnet på Halshaug/Halsaa og Saanum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.