Gå til innhold
Arkivverket

[#37086] Onarheim Tysnes.

Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Jeg har Brite Hansdtr. født ca. 1727 Onarheim, hun døde 1796 på Berge. Var gift 1765 m. Peder Eliassen Berge. Jeg kan ikke finne henne på Onarheim??Mvh. Sol Kerry Johannessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er riktig mann, for datteren som står sammen med faren har jeg. Men hvor kommer Brita fra da, hennes mor??Mvh. Sol Kerry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Da er det kanskje denne, men faren står kun som Hans: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/vr/individual_record.asp?recid=30128582&lds=4&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeNå er hun födt i 1728, men det skjer jo ofte at det er en del avvik.Her er en Hans Olsen gift med Agathe H/Jansdtr på Onarheim i 1724: LenkeDet er jo fler som heter Hans som er gift på Tysnes, men det er den eneste i Onarheim kirke som passer med årstallet til födselen.Dette paret får en datter Kari i 1739: LenkeEn sönn Jan i 1724:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen Kjellaug, problemet er at jeg har Tysnes 4 hjemme, men finner ikke noen på Onarheim som passer, jeg regner med det må være husmannsfolk som muligens flytter rundt.Mvh. Sol Kerry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ja, det er jo et problem, men hva med barna til Brita? Har du funnet noen som kan være oppkalt etter hennes eventuelle mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.Jeg har bare den ene datteren Siselia Pedersdr.Hun blir gift med Ole Samuelson Elsåker, Tysnes.Brita er gm. Peder Eliassen Berge, Nedre-vågen og hans mor er Cicele Iskasdtr.Fusa.Hilsen Sol Kerry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin H. Skibenes

Eg fann ein mogeleg kandidat under Li, side 181 i Tysnes 4. Faren var Hans Kristofferson Årbakka g.m. enke Dordi Larsd. f. Øvre Lunde. Desse to hadde ei dotter som heitte Brita, f. 1728, nemd i ei sak på Hjartnes i Strandvik i 1761. Ho hadde då tent der i 2 1/2 år. Elles ukjend, står det i bygdsoga.Så du skjønar det er eit stort kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo navner som går på foreldrene til mannen hennes Haga, Hiertager, kan hende Brita og Peder har truffet en annen om hun har vært i tjeneste der. Jeg skal se på de folka du oppgir om det kan være noe brukbart. Må prøve alt, en dag finner en vel en tråd som er mer enn rød.Hilsen Sol Kerry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.