Gå til innhold
Arkivverket

[#37104] 2 søsken fra Drammen - sporløst borte

Gjest Kathe Tove Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Kathe Tove Røed

Ved søk på F.S.med Syvert Hansen og Justine som foreldre, finner jeg 3 barn: Birgithe Maria Sivertsen 1824, Ole Fredrik Sivertsen 1832 og Thomas Christian Sivertsen 1828. Alle Bragernes, Drammen. Thomas Christian finner jeg igjen i 1865-tell, ugift boende med sin far, Syvert Hansen som er enkemann. Han står da oppført som Tommas Christian Syvertsen. De to andre søsknene er det ikke mulig å finne. Jeg synes jeg har prøvet alle de navnekombinasjoner som kan være aktuelle til ingen nytte.Og ikke vet jeg hva jeg mer kan sjekke heller. Er det noen som har noen forslag blir jeg gruelig takknemlig. Mvh Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg finner en Börgitte Marie g. Halvorsen i Tönsberg, men hun er födt i Råde sogn og det vet jeg ikke hvor det er: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60705&gardpostnr=143&personpostnr=1828&merk=1828#ovre>LenkeEllers er det denne på FS: Lenke Men Borge i Östfold er vel litt langt unna.En annen i Oslo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe T. Røed

Under Nordmenn i 1850-tell i USA, står en Ole Siversen 17 år, Lab.som vel betyr arbeider i Madison, Wisconsin. Temmelig tynt, men man tager det man finner.Hvor kan jeg få verifisert/avkreftet hvorvidt dette kan være 'min' Ole? Mvh Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe T. Røed

Til Kjellaug! Her er det jo flere muligheter enn jeg har tenkt meg, kanonbra! Skal en tur til gamlelandet om ikke så lenge, da skal jeg sjekke kirkebøker. Ellers så går jeg ut fra at Råde Sogn er Råde i Østfold. I alle fall, tusen takk mvh Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe T. Røed

Hei Hanne. Jeg har sett denne karen tidligere, men fødested Eggedal har gjort at jeg har valgt ham vekk. Men her må visst hver sten snues, så jeg tar ham med. Det var også snakk om 'døde før 1865' Hvor finner jeg dem? (Iblandt tror jeg at ett par nye briller ville gjort susen) Mvh Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe T. Røed

Hei Tor. Kan ikke være like heldig bestandig. Det hadde jo vært et mirakel om det hadde vært ham, men nå skal vi se:Syvert Hansen f. 1801 Stadsbygd Trøndelag gift med Justine Arntsdatter Wright Steenberg f. 1796, Strømsø - dette er foreldrene til Birgithe Marie, Ole Fredrik og Thomas Christian. Men takk i alle fall. Jeg synes det er så flott at noen orker å engasjere seg - og i alle fall i disse OL tider. Mvh Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Kathe T. Røed

Jeg løfter fram denne igjen i håp om at noen har tilgang på kirkebøker fra Skoger - og kan sjekke giftemålet mellom Ole Syvertsen og Randi Helgesdtr. den 27.7.1856. Riktignok står fars navn oppført som Syvert Olsen i F.S., men det er ikke spikret av den grunn. Alle opplysninger er velkomne. Mvh Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

KatheFinn dødsfallet til enkemann Syvert Hansen (sannsynligvis kirkebok, Bragernes.) Sjekk deretter dødsfallsprotokollen på den aktuelle dødsdato. Der finner du vanligvis navn og bosted på etterlatte barn. Dødsfallsprotokollen finner du på statsarkivet på Kongsberg.Dersom Tommas Christian Syvertsen dør ugift uten etterkommere, vil dødsfallsprotokollen vanligvis liste opp navn og bosted for etterlatte søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe T. Røed

Syvert Hansen er ikke med på tellingen for 1900. Det ville nå også være for mye forlangt. Ergo er han gått bort mellom 1865 og 1900. Tommas, eller Thomas Hansen, som han skrives i 1900-tell, er bosatt med sin kone Trine Birgithe og barn i Fjellbyen i Drammen.Kan man få opplyst dødsdato fra statsarkivet i Kongsberg? Jeg bor litt kronglete til. Mvh Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.