Gå til innhold
Arkivverket

[#37145] Kristian Ludvig Vogel, 1910 Eckersberggate 17 Oslo

Gjest Tommy Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tommy Paulsen

Søker etter opplysninger om Kristian Ludvig Vogel, f.1881. Han ”dukker” først opp under dåp i Trondheim i 1906 (Er da oppført med bostedsadresse Storgata 29 Kristiania – Norsk bagerforbund)LenkeBefinner seg fortsatt i Trondheim i 1907(kilde adressebok Trondheim). Finner han igjen i Oslo i 1908 - Platous gt. 4 . I 1909 og 1910 er han bosatt i Eckersberggt 17. (kilde adressebok Oslo) Etter dette slutter alle spor. Jeg er interessert i å finne ut om hans opphav og hvor han er etter 1910. Kan noen bistå ? Med vennlig hilsen Tommy Paulsen (paulsen75@hotmail.com)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Paulsen

Jeg har i dag vært i kontakt med Frogner menighet. Kirkebok for Frogner i tidsrommet 1897 - 1917 ble overført til Riksarkivet 06.06.2005. Har noen erfaring/kjennskap til hvor lang tid det tar før kirkebok blir overført til mikrofilm ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Paulsen

Takk til Berit:)Jeg var så trangsynt og opptatt av hans bostedadresse, at jeg glemte folketellingene.Ser på Byarkivet Oslo at folkeregistret ville ha oppgave om er: fullt navn, fødselsår og -dato, fødested, ”erhverv og livsstilling”, ekteskapelig status, hvor man bodde ved forrige telling, og - hvis man hadde flyttet siden den gang - når man flyttet sist og hvorfra.Her er det mye spennende i vente! E-post avsendt Byarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Tommy Paulsen

Har kommet litt lengere her....Iflg. folketelling 1910 (opplyst.pr telefon fra Byarkivet) har Christian Ludvig Vogel giftet seg med Johanne Amanda Thommesen. Gift 1907 Grønland menighet. Hans fødested er København.(født 2/3-1881) Johanne Amanda i FT 1900 på Platous gate 4: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00301&gardpostnr=7133&personpostnr=192138&merk=192138#ovre>Lenke Etter 1910 er de ikke å oppspore i adressebøker/folketellinger. De har mest sannsynlig flyttet til København, da jeg finner igjen Johanne Amanda Vogel når hun drar fra København til Amerika i 1919: (Hun er oppført som gift) Lenke Hun skal til sin svoger Harry Fischer. Hun reiser sammen med sin sønn Charles Thommesen Vogel 14år(Christian Ludvig Vogels stesønn) Han ble døpt i 1905:(nr. 193)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Paulsen

Håper fortsatt noen kan hjelpe meg videre med denne ? Har funnet ut at Johanne Amanda Vogel er født 18.05.1885 i Kristiania om det skulle 'lette' søk i Census 1920 og 1930 .. ? Med vennlig hilsen Tommy Paulsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Fra US Census 1920:Name: Johanna Vogel Age: 36 years Estimated birth year: abt 1884 Birthplace: Norway Race: White Home in 1920: Brooklyn Assembly District 9, Kings, New York Sex: Female Marital status: Married Relation to Head of House: Servant Year of immigration: 1919 Able to read: Yes Able to Write: Yes Mother's Birth Place: Norway Father's Birth Place: Norway Hennes mann er ikke på samme sted.- Hanne Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

US Census 1920:Name: Charles Vogel Age: 14 years Estimated birth year: abt 1906 Birthplace: Norway Race: White Home in 1920: Brooklyn Assembly District 9, Kings, New York Sex: Male Marital status: Single Relation to Head of House: Nephew Year of immigration: 1919 Able to read: Yes Able to Write: Yes Mother's Birth Place: Norway Father's Birth Place: NorwayBor hos sin onkel Charles Thommesen, singel, alder 22, imigrerte i 1914. Der bor også Marian Thommesen, enke, 66 år, imigrerte i 1915.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Paulsen

Tusen takk Hanne! :) Dette var flott! Nå er jeg veldig spent om noen finner dem i 1930. Med vennlig hilsen Tommy Paulsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Tommy Paulsen

Hei igjen! Har forsøkt å finne dem i selv i Census 1930 uten hell, men jeg finner Charles Vogel som sjømann i 1922 (Ellis Island).Men har problem med å tyde det som er anført 'not to laug.. in the US...to immigration offical' Kan noen bistå ? Med vennlig hilsen Tommy Paulsen

bilete0834.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.